عزم اربیل برای صادرات گاز طبیعی به بازارهای اروپا

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو کمیسیون انرژی و منابع طبیعی پارلمان کردستان اعلام کرد که اقلیم کردستان با توجه به نیاز بازارهای اروپا، در صدد آغاز صادرات گاز طبیعی به اروپا است.

به گزارش کردپرس، جنان جبار بویا در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان(پارتی) با اشاره به منابع 3 تریلیون متر مکعبی گاز طبیعی اقلیم کردستان، گفت که بازارهای اروپا به گاز طبیعی اقلیم نیاز دارد و اقلیم نیز با توجه به این نیاز در صدد آغاز صادرات گاز به اروپا است و مقدمات و آماده سازی های لازم را نیز در این مورد انجام داده است.

عضو کمیسیون انرژی و منابع طبیعی پارلمان کردستان افزود که شماری از شرکتهای فعال در حوزه گاز و نفت از جمله شرکت های روسی نیز برای در اختیار گرفتن صادرات گاز طبیعی اقلیم اعلام آمادگی کرده و با یکدیگر در حال رقابت هستند.

وی خاطر نشان ساخت که این شرکت ها باید برای آغاز صادرات گاز اقلیم با دولت اقلیم به گفتگو پرداخته و قراردادهای جدیدی را به امضا برسانند.

همچنین تأکید کرد که اقلیم اجازه نمی دهد حوزه گاز طبیعی آن تبدیل به ابزاری برای بهره برداری های سیاسی دیگر کشورها شود و در این زمینه بیش از هر چیز منافع مردم اقلیم را در نظر می گیرد.

این نماینده پارلمان همچنین گفت که پیش از عملی شدن گاز طبیعی اقلیم نیز باید مکانیزم های آن نیز از جمله صادرات از طریق تانکر و یا خط لوله های گاز، انتخاب شود و این امر نیز می تواند با کمک شرکت های اروپایی صورت گیرد.

کد خبر 108876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha