امروز چهارمین جنگنده F-35 به ترکیه تحویل داده خواهد شد

سرویس ترکیه - خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی با اشاره به جنگنده های F-35 گفت: آمریکا در چارچوب پروژه F-35 تا کنون سه جنگنده را به ترکیه تحویل داده است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته چهارمین جنگنده نیز امروز تحویل ترکیه داده خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه هابرترک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی با اشاره به جنگنده های F-35 و روند تحویل آن به ترکیه که اخیراً یک بار دیگر از سوی آمریکا به عنوان یک اهرم فشار در برابر پروژه خرید سامانه دفاع موشکی S-400 روسی توسط آنکارا مطرح شده است، گفت: آمریکا در چارچوب پروژه F-35 تا کنون سه جنگنده را به ترکیه تحویل داده است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته چهارمین جنگنده نیز امروز تحویل ترکیه داده خواهد شد. دیدارها و گفتگوها برای محافظت از حق و حقوقمان ادامه دارد.

وی در این خصوص افزود: آموزش چهار خلبان ترکیه به همراه آماده سازی دو خلبان دیگر برای ورود به مرحله آموزش هدایت جنگنده های F-35 ادامه دارد. آموزش افسران تعمیر و مراقبت از F-35 ها نیز ادامه دارد. وضعیت بدین صورت است و تمام چیزهای گفته شده به غیر از این روایت هستند. تمام روایت ها را کنار بگذارید و وضعیت کنونی را مشاهده کنید.

آکارا در ادامه اظهارات خود درباره تحولات منطقه ای عنوان کرد: تمام اتفاقات را از نزدیک دنبال می کنیم. مبارزه نیروهای مسلح ترکیه با ترور در شرق، جنوب شرقی ترکیه، عراق و سوریه شبانه روزی بدون وقفه ادامه دارد. ما در شرق فرات خواستار ایجاد یک منطقه حائل امنیتی، جمع آوری تمام سلاح ها از این منطقه، خروج تروریست ها از آنجا و حضور نیروهای مسلح ترکیه در آن منطقه هستیم. در این خصوص نیز تماس ها با آمریکا ادامه دارد. از طرف دیگر نیز تلاش می کنیم تا زمینه های لازم برای بازگشت سوری ها به کشور خود را در مناطقی که ارتش ترکیه از تروریست ها پاکسازی کرده است، فراهم کنیم. همچنین از آمریکا انتظار داریم تا هر چه سریع تر به قول هایی که در خصوص منبج داده است عمل کند.

وزیر کشور ترکیه در پایان سخنان خود تصریح کرد: تمام آمادگی ها در خصوص شرق فرات به اتمام رسیده و آماده هستیم. زمان و مکانش که فرا رسید با رهبری رئیس جمهور کشورمان هر آنچه که لازم است صورت خواهد گرفت. این را به مخاطبانمان نیز گفتیم. ما در خصوص منبج و شرق فرات خواستار حل و فصل مسئله از راه دیالوگ و به صورت صلح آمیز هستیم و برای این کار نیز هر آنچه را که لازم باشد تا آخر پیگیری خواهیم کرد زیرا تنها هدف ما در اینجا تأمین امنیت ملت خودمان نیست و برای تأمین امنیت و آرامش برادران سوری خود نیز ارزش قائل هستیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 108221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha