آمریکا و اروپا بدانند که ائتلاف جمهور در انتخابات 53.3 درصد آراء را کسب کرده است

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به نتایج به دست آمده در انتخابات شهرداری های 2019 میلادی گفت: آمریکا و اروپا بدانند که ائتلاف جمهور در انتخابات 53.3 درصد آراء را کسب کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بعد از حضور در نماز جمعه در اظهاراتی با اشاره به نتایج به دست آمده در انتخابات شهرداری های 2019 میلادی گفت: از 30 کلان شهری که در ترکیه وجود دارد، در 15 کلان شهر پیروز شدیم. حزب حرکت ملی ترکیه هم در یک کلان شهر پیروز شد. به عنوان ائتلاف جمهور 53.3 درصد از آراء را از آن خود کردیم. این را تمام ملت ما باید بداند. آمریکا هم که می خواهد در مسائل داخلی کشورمان دخالت کند این را بداند. اروپا هم بداند. حد و حدود خود را بدانند. ترکیه با حضور 83 درصدی در انتخابات به همه درس دموکراسی داده است. در استانبول 39 شهردای وجود دارد که ائتلاف جمهور 25 شهرداری از این 39 شهرداری را برده است.

اردوغان در ادامه اظهارات خود با اشاره به مسئله S-400 و طرح دوباره آن از سوی آمریکا نیز گفت: رفتار کنونی آمریکا بسیار اشتباه است. ما روند S-400 را به اتمام رسانده و پرداخت های آن را انجام می دهیم. پیشنهاد ما به آمریکا خرید سامانه پاتریوت از آنان بود ولی آنان شرایط مناسب برای فروش این سامانه را ارائه ندادند. از ماه جولای نیز تحویل S-400 آغاز خواهد شد. در خصوص F-35 ها نیز هر کس که می آید حرفی می زند. در مدت زمان کوتاهی چهارمین جنگنده F-35 را نیز تحویل خواهند داد. آموزش خلبان هایمان ادامه دارد. مولود چاووش اوغلو برای حضور در جلسه ناتو در آنجا حضور دارد. دبیر کل ناتو نیز تأکید کرده است که ناتو در این خصوص که اعضایش چه سلاح هایی خریداری می کنند، دخالت نخواهد کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 108220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha