دلیلش هر چه باشد خودکشی ها را نمی پسندیم

سرویس ترکیه - شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در مرکز دیاربکر در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به خودکشی فعالان سیاسی کرد ترکیه در زندان ها در اعتراض به تداوم حصر عبدالله اوجالان اعلام کرد: دلیلش هر چه باشد خودکشی ها را نمی پسندیم.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در مرکز دیاربکر در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به تداوم حصر عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK و تحولاتی که این موضوع به همراه داشته است اعلام کرد: این حصر یک هزار و 460 روز است که ادامه دارد. این حصر علی رغم تمام قوانین ترکیه، قانون اساسی و توافقنامه های بین المللی که ترکیه آنها را امضا کرده است با نقض تمامی آنان ادامه دارد. روندی در ترکیه وجود دارد که از لحاظ حقوقی و انسانی به هیچ عنوان نمی تواند مورد قبول واقع شود. نادیده گرفتن و چشم پوشی تمام مسئولین ذیربط نسبت به این موضوع، به خصوص وزیر دادگستری و وزیر کشور ترکیه، همچنان ادامه دارد. این وضعیت و سهل انگاری کاسه صبر مردم را لبریز کرده است.

پروین بولدان رئیس مشترک HDP که در این کنفرانس مطبوعاتی به نمایندگی از اعضای شورای مرکزی سخن می گفت، در ادامه بیانات خود با اشاره به خودکشی چهار فعال سیاسی در زندان های ترکیه در اعتراض به حصر اوجالان گفت: ما البته که زندگی کردن و حیات بخشیدن را دوست داریم. دلیلش هر چه باشد پایان دادن به زندگی خود را دوست نداریم و آن را توصیه نمی کنیم. تمام مبارزه و تلاش ما برای جلوگیری از کشته شدن حتی یک انسان و دستیابی به صلح مطلق به وسیله حل و فصل مشکلاتمان است. بیایید در برابر ظلم با حمایت از زندگی کردن به مبارزه خود ادامه دهیم.

کد خبرنگار: 30102

بیشتر بخوانید:

در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان؛ خودکشی یک فعال سیاسی کرد ترکیه در زندان

خودکشی چهارمین فعال سیاسی کرد ترکیه در اعتراض به تداوم حصر اوجالان

کد خبر 107707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha