بینالی ییلدیریم استعفا کرد/ رئیس جدید پارلمان ترکیه امروز تعیین می شود

سرویس ترکیه - بینالی ییلدیریم، رئیس پارلمان ترکیه و نامزد معرفی شده توسط ائتلاف جمهور در انتخابات شهرداری ها از حوزه استانبول استعفای خود را رسماً تقدیم پارلمان کرد. رئیس جدید پارلمان ترکیه امروز انتخاب خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، بینالی ییلدیریم، رئیس پارلمان ترکیه و نامزد معرفی شده توسط ائتلاف جمهور در انتخابات شهرداری ها از حوزه استانبول در آخرین روز از مهلت قانونی برای ثبت نام نهایی در انتخابات 31 مارس 2019 در ترکیه، ابتدا با حضور در پارلمان استعفای خود را رسماً تقدیم کرد و در پی آن نامزدی خود را در انتخابات شهرداری های 2019 ترکیه نهایی کرد.

ییلدیریم در سخنرانی خود پیش از تقدیم استعفایش به پارلمان گفت: آخرین نخست وزیر ترکیه در سیستم پارلمانی بودم و در سیستم ریاست جمهوری نیز اولین رئیس پارلمان. اولین رئیس پارلمان در تاریخ جمهوری ترکیه هستم که به عنوان نامزد انتخابات شهرداری ها تعیین می شود. همان گونه که می بینید در میان اولین ها و آخرین ها در حال گشت و گذار هستم.

در پی استعفای رئیس پارلمان ترکیه، بر اساس تقویم ارائه شده امروز رأس ساعت 09:00 به وقت محلی ترکیه پارلمان برای تعیین رئیس جدید تشکیل جلسه خواهد داد. تا تعیین رئیس جدید پارلمان، ریاست موقت به جلال آدان سپرده شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 105820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha