تماس اردوغان و ترامپ سیاست آمریکا در سوریه را تغییر داد

سرویس جهان- برت مک گورک می گوید تصمیم رییس جمهور آمریکا به خروج نیروهای این کشور از سوریه بر خلاف سیاست های آمریکا در سوریه بوده و این تصمیم پس از تماس ترامپ با رییس جمهور ترکیه صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز 19 دسامبر 2018 اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج می کند. این نیروها به نیروهای کرد سوریه در مبارزه با داعش کمک می کردند. بسیاری از مقامات ارشد آمریکا از جمله برت مک گورک، نماینده آمریکا در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش در اعتراض به تصمیم ترامپ که کردهای سوریه آن را خیانت به خود دانسته اند استعفا کردند.

برت مک گورک در مصاحبه شب گذشته خود در برنامه Face the Nation شبکه سی بی اس گفت: تماس اردوغان و ترامپ سیاست آمریکا در مورد سوریه را تغییر داد.

وی تاکید کرد که تصمیم ترامپ بر خلاف قول و قرارهایی بوده که آمریکا با شرکای این کشور در سوریه از جمله کردها داشته است. تیم امنیتی ترامپ هم نظر مخالفی با نظر کنونی وی دارند.

برت مک گورک گفت که این حرف ترامپ که داعش شکست داده شده درست نیست و برای شکست کامل داعش در سوریه، ادامه حضور آمریکا در این کشور لازم است.

وی تاکید کرد که با خروج آمریکا از سوریه، در شمال این کشور خلاء ایجاد خواهد شد و بازیگران سوریه در پی بهره برداری از آن بر خواهند آمد.

نماینده سابق آمریکا در ائتلاف ضدداعش تاکید کرد که نه ترکیه و نه هیچ کدام از اعضای ائتلاف مبارزه با داعش نمی توانند جای آمریکا را در سوریه بگیرند. ترکیه برای ادامه مبارزه با داعش در سوریه بعد از خروج آمریکا اعلام آمادگی کرده است.

برت مک گورک تاکید کرد کشورش هیچ برنامه ای برای بعد از خروج از سوریه ندارد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 104132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha