تاکید بر مشارکت کانادا در فرآیند بازسازی عراق در دیدار سران دو کشور در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق بر اهمیت همکاری با کانادا در زمینه های مختلف برای بازسازی کشورش تاکید کرد و فرماندار کل این کشور نیز پشتیبانی از ملت عراق برای تحقق ثبات را بار دیگر مورد تاکید قرار داد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، دفتر برهم صالح، رئیس جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی امروز (یک شنبه) در کاخ السلام شهر بغداد از جولی پایت، فرماندار کل کانادا و هیئت همراه استقبال کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح با اشاره به تمایل عراق برای توسعه و گسترش روابط دوجانبه با کشورهای مختلف جهان در راستای تحقق منافع مشترک و مشارکت در شکوفایی، سازندگی و پیشرفت آن، بر اهمیت همکاری با کانادا در در زمینه های مختلف برای بازسازی و ساخت کشورش تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق ضمن تاکید بر لزوم مشارکت بازرگانان و شرکت های کانادایی در زمینه سرمایه گذاری در کشورش و استفاده از تجربیات آنها در زمینه های صنعتی و کشاورزی، خاطر نشان ساخت که گسترش مبادلات علمی و فرهنگی و بورسیه تحصیلی میان دو کشور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرماندار کل کانادا نیز به نوبه خود ضمن تاکید دوباره بر پشتیبانی کشورش از ملت عراق برای تحقق ثبات و پیشرفت و بازسازی شهرهای این کشور به ویژه در مناطق آزاد شده از دست گروه تروریستی داعش، از آمادگی دولت کانادا برای سرمایه گذاری و مشارکت در فرآیند سازندگی و پیشرفت کنونی عراق به ویژه در زمینه های انرژی، نفت، کشاورزی و صنعت خبر داد.

کد خبر 104087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha