سفر احتمالی برهم صالح به واشنگتن برای تمدید معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان عراق از احتمال اعزام یک هیئت بلندپایه به ریاست رئیس جمهوری این کشور به آمریکا جهت بررسی تمدید معافیت از تحریم های علیه ایران خبر داد.

به گزارش کردپرس، عامر الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان عراق امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه اظهار داشت: دولت عراق دارای یک تصمیم پا بر جا برای رفتن به واشنگتن با یک هیئت بلندپایه است و احتمال دارد برهم صالح، رئیس جمهوری کشور ریاست آن را بر عهده بگیرد تا ادامه معافیت از تحریم های آمریکا علیه ایران را بررسی کند.

الفایز در این باره افزود: عراق توانایی پایبندی به تحریم ها را ندارد چرا که دارای مرزهای طولانی با ایران است و علاوه بر آن نیز، دو کشور در زمینه انرژی و مبادلات تجاری همکاری می کنند.

این نماینده عراقی همچنین تصریح کرد: عراق توانایی رد تحریم های آمریکا علیه ایران و عدم پاییندی به آن به صورت قاطع را دارد با این حال در تلاش است همزمان روابط خود با واشنگتن و تهران را حفظ کند؛ دولت عراق اجازه نمی دهد در اختلاف های منطقه ای و خارجی انداخته شود و روابط بین المللی و اقتصادی آن در معرض خطر قرار بگیرد.

الفایز در پایان نیز خاطر نشان ساخت: هیئت بلندپایه دولت در مرحله پیش رو به واشنگتن خواهد رفت و احتمال دارد زمان اعزام آن پس از تکمیل وزارتخانه های باقی مانده کابینه دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و تصویب لایحه بودجه فدرال باشد.

این در حالی است که پیشتر روزنامه عکاظ عربستان سعودی فاش ساخته بود که عبدالمهدی به داگلاس سیلیمن، سفیر آمریکا در عراق اطلاع داده که بغداد نمی تواند از گاز و برق ابران دست بکشد.

در همین حال، گزارش جدید گروه بین المللی بحران حاکی از آن است که نتایج ارزیابی داخلی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نشان داده آن چه سیاست اعمال فشار حد اکثری بر ایران خوانده می شود، کارایی لازم را ندارد و شکست خورده است.

کد خبر 104041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha