تاکید لودریان بر تداوم حمایت فرانسه از اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر امور خارجه فرانسه طی دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان، بر ادامه حمایت کشورش از اقلیم، تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، شامگاه امروز دوشنبه 24 دی/14 ژانویه، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد، وارد فرودگاه اربیل شد.

شبکه خبری روداو در این خصوص گزارش داد که لودریان در اربیل دیداری را با نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان انجام داده و در این دیدار وضعیت و تحولات سیاسی عراق و اقلیم و اقدامات برای تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

لودریان در این دیدار بر ادامه حمایت فرانسه از اقلیم کردستان تاکید کرده و گفت که پاریس خواهان تقویت و گسترش مناسبات و روابط خود با عراق و اقلیم است.

نیچروان بارزانی نیز از نقش فرانسه در حمایت از اقلیم در جنگ داعش و مقاطع دشوار و نیز تلاش برای حل اختلافات اربیل و بغداد، تقدیر کرد.

همچنین روابط اربیل و بغداد، وضعیت منطقه و کشورهای همسایه و جنگ ترور از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این دیدار عنوان شده است.

طبق خبر قرار است که لودریان فردا سه شنبه نیز با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان و مسرور بارزانی مسئول شورای امنیت اقلیم کردستان( نامزد حزب دمکرات برای تصدی منصب نخست وزیری دولت جدید اقلیم کردستان) دیدار کند.

از سوی دیگر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز که از روز گذشته در بغداد به سر می برد و سلسله دیدارهایی با مقامات ارشد عراقی انجام داده؛ قرار است که فردا به اربیل سفر کرده و با مقامات ارشد اقلیم دیدار کند.

کد خبر 103724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha