تلاش رئیس اقلیم کردستان برای بهبود روابط ترکیه و امارات

سرویس جهان – نشریه آمریکایی المانیتور ادعا کرد نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در فراهم کردن زمینه تماس تلفنی میان محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی امارات و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نقش داشته است.

به گزارش کردپرس، دو روز پیش محمد بن زاید ال نهیان ولیعهد ابوظبی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با هم تماس تلفنی برقرار کردند. رسانه ها این تماس را آغازی برای پایان دادن به روابط تیره دو کشور امارات و ترکیه در چند سال اخیر عنوان کرده اند.

اما نشریه الکترونیکی آمریکایی المانیتور در تحلیلی پیرامون این تماس تلفنی ادعا کرد نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق برای بهبود روابط میان ترکیه و امارات تلاش کرده و زمینه ساز برقراری این تماس تلفنی نیز بوده است.

این نشریه آمریکایی به نقل منابعی که آنها را معتبر معرفی کرده و از ذکر نامشان خودداری کرده، نوشته است که نچیروان بارزانی برای کاهش تنش میان رجب طیب اردوغان و ولیعد ابوظبی تلاش کرده است.

این نشریه آمریکایی با اشاره به این که نچیروان بارزانی رابطه خوبی هم با اردوغان و هم با ولیعهد ابوظبی دارد تلاش بارزانی برای رفع تنش میان ترکیه و امارات را به عنوان دو بازیگر منطقه ای مهم برای بهبود موقعیت اقلیم کردستان مفید ارزیابی کرده است. این نشریه تاکید کرده است بارزانی رابطه عمیق تری با اردوغان دارد. ترکیه نقش مهمی در تعاملات اقتصادی اقلیم کردستان از جمله در مورد صدور نفت کردها دارد و اقلیم کردستان نیز دست ترکیه را در مقابله با پ.ک.ک باز گذاشته است.

این نشریه همچنین به توییت نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در پی دیدار 12 ژوئن 2021 او با محمد بن زاید اشاره کرده که بارزانی گفته است در دیدار با ولیعهد ابوظبی مسائل مختلفی مطرح شده که یکی از آنها موضوع ترکیه بوده است.

کد خبر 16269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha