امید زیادی به آزاد شدن صلاح الدین دمیرتاش وجود ندارد

سرویس جهان- نیویورک تایمز نوشت با سر کار آمدن دوباره رجب طیب اردوغان به عنوان مرد قدرتمند و همه کاره در ترکیه، امید به آزاد شدن رهبر کاریزماتیک کردهای ترکیه، صلاح الدین دمیرتاش در حال رنگ باختن است.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش، رهبر سابق حزب کردگرای دموکراتیک خلق ها و رقیب دو دور انتخاباتی ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان اکنون بیش از 100 ماه است که به دلیل مطرح شدن 100 مورد اتهامی در زندانی 2000 مایل دورتر از زادگاهش حبس شده است.

به نوشته نیویورک تایمز، اما صلاح الدین دمیرتاش شخصیتی نیست که زندان بتواند وی را از فعالیت مدنی و سیاسی باز دارد. صلاح الدین دمیرتاش در واقع، مشهورترین چهره کاریزماتیک مخالف اردوغان است که رییس جمهور ترکیه را از داخل زندان با چالش روبه رو کرده است.

اما این روزنامه با اشاره به قدرت اجرایی فوق العاده ای که بعد از تغییر قانون اساسی ترکیه و تبدیل سیستم حکمرانی از پارلمانی به ریاست جمهوری در اختیار اردوغان قرار داده شده است، نوشت: سخت بتوان تصور کرد که صلاح الدین دمیرتاش از زندان آزاد شود.

اما این روزنامه از جمله خصوصیات بارز دمیرتاش را ادامه مبارزه از داخل زندان و ناامید نشدن وی پشت میله های زندان عنوان کرده است.

این روزنامه به زندگی دشوار خانواده صلاح الدین دمیرتاش شامل باشاک دمیرتاش همسر وی و دو دخترش 12 و 14 ساله اش اشاره کرده و نوشته است همسر دمیرتاش مجبور است هر هفته 2000 مایل را از جنوب شرق ترکیه به سمت ادرنه در غرب بپیماید تا بتوان به مدت یک ساعت از پشت دریچه ای کوچک با همسرش گفتگو کند. خانواده دمیرتاش حق دارند ماهی یک بار در یک اتاق با وی ملاقات کنند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 73969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha