رجب طیب اردوغان برای دیدار با آنگلا مرکل به آلمان می رود

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بعد از آخرین دیدار رسمی خود از آلمان که در سال 2014 میلادی صورت گرفت برای اولین بار در قالب سیستم ریاست جمهوری به برلین سفر کرده و با آنکلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، بر اساس اطلاعات به دست آمده از نهاد ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بعد از آخرین دیدار رسمی خود از آلمان که در سال 2014 میلادی صورت گرفت برای اولین بار در قالب سیستم ریاست جمهوری به برلین سفر کرده و با آنکلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار خواهد کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده در روزنامه Bild آلمان که به نقل از منابع حکومت آلمان و ترکیه منتشر شده است این دیدار به احتمال زیاد اواخر سپتامبر صورت خواهد گرفت.

رجب طیب اردوغان آخرین بار در 11 جولای در بروکسل محل برگزاری اجلاس ناتو با آنکلا مرکل دیدار و خبرگزاری آلمانی dpa اعلام کرده بود که نهایتا تا اواخر تابستان رجب طیب اردوغان از آلمان دیدار خواهد کرد.

روابط آلمان – ترکیه در پی کودتای نافرجام 15 جولای 2016 در ترکیه و دستگیری دنیز یوجل، روزنامه نگار آلمانی و پتر استئودنر فعال حقوق بشر آلمان در جزیره بزرگ ترکیه تیره شده بود. بحران ها در روابط دو کشور بعد از آزادی استئودنر در اکتبر 2017 و آزادی دنیز یوجل در فوریه 2018 تا حدودی کاهش یافت.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha