از سرنگونی صدام تاکنون یک تریلیون دلار از اموال عمومی عراق به سرقت رفته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سردبیر یکی از روزنامه های سراسری کویت از سرقت نزدیک به یک تریلیون دلار از اموال عمومی عراق از زمان سرنگونی دیکتاتور معدوم این کشور تاکنون خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از الیوم السابع، احمد الجارالله، سردبیر روزنامه السیاسه کویت ضمن تاکید بر این که تحولات اخیر عراق زوایای پنهان فساد و مفسدان را فاش ساخت، اعلام کرد که از زمان سرنگونی صدام حسین در سال 2003 میلادی تاکنون نزدیک به یک تریلیون دلار از اموال عمومی این کشور به سرقت رفته است.

الجارالله در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت: بخشی از پول به خارجی های فعال در عراق از جمله شرکت های غارتگر و ارعاب کننده تعلق گرفت در حالی که مردم این کشور از کمبود برق و شوری آب رنج می برند.

این در حالی است که استان های واقع در مرکز و جنوب عراق از اوایل ماه جاری میلادی تاکنون شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در اعتراض به وضعیت بد خدمات عمومی از جمله کمبود برق و آب، نبود فرصت های شغلی برای شهروندان بیکار و فساد مالی در نهادهای دولتی بوده و در جریان آن نیز تاکنون دست کم 14 تظاهرکننده معترض جان خود را از دست داده و بیش از 740 تن دیگر از جمله 470 نیروی امنیتی زخمی شدند.

کد خبر 63529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha