57 روز زندگی با گرد و غبار در ایلام طی چهار ماه اخیر

سرویس ایلام - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار استان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۷ روز ناشی از گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مازیار سلیمان نژاد عنوان کرد: طی سال های اخیر روند غلظت ریزگردها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و این فرایند کماکان ادامه دارد.

وی افزود: برای سنجش دقیق میزان غلظت گرد و غبار در همه شهرستان های تابع نیازمند استقرار ایستگاه سنجش غبار هستیم. و این در حالی است که تعدادی از شهرستان های ما تجهیزات لازم را برای این مهم ندارند.

سلیمان نژاد تأکید کرد: بایستی درصدی از اعتبارات ملی یا استانی با توجه به حساسیت موضوع گرد و غبار به این پدیده اختصاص یابد و برای پیش بینی دقیق وضعیت گرد و غبار باید تجهیزات مخابراتی اداره کل هواشناسی تقویت و اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته شود.

او گفت: سه شهرستان سیروان، ملکشاهی و بدره هم اکنون فاقد ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا هستند که برای سال جاری در صدد ایجاد یک ایستگاه در یکی از این سه شهرستان می باشیم.

به گزارش کردپرس، استان ایلام با توجه به داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز با کشور عراق و همچنین وجود بیابان های داخلی در شهرستان دهلران و مهران طی دهه گذشته با پدیده ورود ریزگردها مواجه بوده که اثرات جبران ناپذیری را بر محیط زیست و همچنین سلامت مردم به جای گذاشته است.

کد خبر 63427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha