فنس کشی کل اطراف سد مهاباد قابل اجرا نیست

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: فنس کشی کل اطراف سد مهاباد قابل اجرا نیست و این طرح تنها در محدوده های حساس نزدیک به مخزن سد مهاباد تصویب شده است.

ایرج شجاعی یکشنبه (31 تیر) در گفت و گو با خبرنگار کردپرس گفت: سال گذشته در جلسه حفاظت منابع آب استان که ویژه آب آشامیدنی مهاباد برگزار شده بود، پیشنهاد فنس کشی پیرامون سد مهاباد با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان داده شد. اما این پیشنهاد در نهایت با ۵ میلیارد تومان اعتبار و فنس کشی مکانهای محدود و حساس نزدیک به مخزن سد مهاباد تصویب شد.

شجاعی ادامه داد: در حال حاضر بودجه‌ای برای این مصوبه تخصیص داده نشده است.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت منابع آب شهرستان افزود: فنس کشی کل اطراف سد مهاباد قابل اجرا نیست و این طرح فنی کشی تنها در محدوده های مشخص انجام میگیرد و این برنامه قطعا ضربه ای به توریسم و جاذبه گردشگری سد مهاباد وارد نخواهد کرد.

شجاعی تاکید کرد: آب سد مهاباد منبع آب شرب ۲۲۰ هزار نفر جمعیت مهاباد است از این رو باید از ورود احشام و فضولات حیوانی که اصلی ترین عامل آلودگی سد مهاباد است، جلوگیری به عمل آید.

فرماندار مهاباد با اشاره به عزم جدی برای برخورد با زمین خواران گفت: تمامی تصرفات غیرقانونی حاشیه سد مهاباد به منظور خلع ید به مراجع قانونی ارجاع داده شده اند. همچنین مصوب شده که پیرامون سد هیچگونه طرحی تصویب نگردد مگر در فاصله 300 متری از سد و با نظارت کمیته حفاظت منابع آب انجام بگیرد.

کد خبر 63414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha