مسائل قومی و قبیله‌ای اولین مانع توسعه‌ی استان ایلام

سرویس ایلام – استاندار ایلام در جلسه با احزاب اصلاح طلب استان که به دعوت شورای احزاب اصلاح طلب برگزار شد، عنوان کرد: اولین مانع توسعه استان مسائل قومی و قبیله ای است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم سلیمانی دشتکی گفت: گاهی اوقات وقتی با کلی مشقت و سختی یک سرمایه گذار پیدا می کنیم عده زیادی معارض پیدا می شود و در مقابل سرمایه گذاری مانع ایجاد می کنند.

وی در تبیین دومین مانع توسعه در استان ایلام خاطر نشان کرد: وجود برخی تنگ نظری‌ها در برخی ادارات و عدم تحمل یکدیگر عامل دیگری ست که می تواند بر سر راه توسعه استان مانع ایجاد کند.

سلیمانی افزود: به طور مثال اوایل کار فشار زیادی به ما آوردند که فلان مدیر از دولت گذشته است و با دولت هماهنگ نیست باید عوض شود، اما همین که رفت و در استان دیگر مشغول به کار شد همان افراد آمدند و گفتند که حیف بود چرا این نیروی توانمند را نگه نداشتی!

نماینده عالی دولت در استان راه عبور از موانع پیش رو را استفاده درست و مناسب از نیروی انسانی و منابع عظیم خدادادی در این منطقه از کشور دانست و گفت: در این راستا به طور همزمان پروژه های مختلف و عظیمی چون NGL و پتروشیمی دهلران، پتروشیمی مهران، هلیلان، پروژه p.p و ... در دستور کار قرار دارد.

او گفت: همزمان تونل کبیر کوه، چهاربانده کردن مسیر اربعین، منطقه آزاد تجاری مهران، بازارچه های چنگوله و چیلات و... کار چند سد و نیروگاه در دست اقدام است که همه و همه نشان از پویایی کار و تلاش و کوشش در استان ایلام دارد.

سلیمانی دشتکی سپس در حوزه نیروی انسانی به شورای مشورتی توسعه استان اشاره کرد و آن را بازوی توانایی برای توسعه استان قلمداد نمود و گفت: دیدار با رئیس دستگاه دیپلماسی کشور یکی از دستاوردهای مجمع مشورتی استان بود که در آینده می تواند نقش حائز اهمیتی در دیپلماسی ما با استان های کشور همسایه عراق داشته باشد.

استاندار ایلام در ادامه بر لزوم تشکیل شورای توسعه ای در استان تاکید کرد و گفت: لازم است مکمل مجمع مشورتی که در مرکز کشور وجود دارد، در ایلام نیز ایجاد شود.

او تأکید کرد: بنا داریم از نخبگان استانی در حوزه های مختلف شورایی تحت عنوان شورای توسعه استان تشکیل بدهیم که این مهم می تواند در کنار مجمع مشورتی استان بازوی توانای دیگری برای توسعه استان ایلام قلمداد گردد.

کد خبر 63376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha