متهم شدن سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه به دست‌کاری آرای کُردها در کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جانشین مسئول شاخه اتحادیه میهنی در کرکوک، سازمان اطلاعات و امنیت کرکوک را به دست‌کاری صندوق های رأی در کرکوک و تقلب در آرا به زیان کُردها و این حزب متهم کرد.

به گزارش کردپرس، غازی کرکوکی در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، اعلام کرد که حزب اتحادیه میهنی در کرکوک اطلاعات موثقی از دخالت عوامل سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه(میت) در آرای انتخابات دوره چهارم مجلس عراق در کرکوک دارد.

جانشین مسئول شاخه اتحادیه میهنی در کرکوک، افزود که بنا به این اطلاعات یک هفته پس از برگزاری انتخابات در کرکوک شماری از عوامل میت ترکیه که متخصص امور انتخاباتی و دستکاری آرا بوده اند؛ با کمک جبهه ترکمانی در کرکوک به محل نگه داری صندوق های رأی رفته و با اخراج نگهبانان با توسل به زور به این صندوق ها دسترسی یافته اند.

وی گفت که عوامل متخصص میت آزادانه صندوق های رأی گیری در کرکوک را دستکاری کرده و اتحادیه میهنی به شدت در مورد تغییر آرا به زیان کُردها و به ویژه این حزب نگران است.

غازی کرکوکی تأکید کرد که اتحادیه میهنی در صورت اثبات این موضوع واکنش شدیدی خواهد داشت و طرفداران خود را به خیابان ها می کشاند و امور کرکوک را فلج خواهد ساخت.

کد خبر 61861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha