درخواست کمک برای جلوگیری از غارت ساکنین کُرد عفرین

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده کانتون های کُردهای سوریه در اقلیم کردستان، با اشاره به تداوم آوارگی ساکنین کُرد عفرین و غارت اموال و منازل آنان توسط نظامیان ترکیه و گروها های جهادی متحد آنان، خواستار کمک جامعه جهانی برای متوقف ساختن این غارت شد.

به گزارش کردپرس به نقل از SNN جاویدان حسن نماینده کانتون های کُردهای سوریه در اقلیم کردستان، در کنفرانسی خبری اعلام کرد که اکثریت ساکنین کُرد عفرین در پی تهاجم ترکیه و گروه های جهادی متحد آن آواره منطقه شهبا شده و نیاز فوری به کمک های ضروری و انسان دوستانه دارند.

وی افزود کسانی هم که در عفرین مانده اند، در شرایط بسیار سخت و خطرناکی به سر برده و از امکانات ضروری محروم بوده و خانه و املاک آنان از سوی نظامیان و گروه های جهادی، مورد غارت و تجاوز قرار می گیرد و خواستار کمک جامعه جهانی برای توقف این غارت ها شد.

همچنین گفت که کمیته ای در اقلیم کردستان به منظور جمع آوری و ارسال کمک های ضروری به آوارگان عفرین تشکیل شده است.

جاویدان حسن هشدار داد که باید حمایت از عفرین در میانه تبلیغات انتخاباتی مجلس عراق ادامه داشته باشد، زیرا هدف اصلی ترکیه فقط عفرین نبوده و این کشور کُردها را در هر مکان و سرزمینی که در آن باشند، به عنوان دشمن خود دانسته و قصد اشغال اقلیم کردستان را نیز دارد.

کد خبر 57267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha