ایلام و استان‌های هم مرز عراق برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی کارگروه تشکیل دهند

سرویس ایلام - مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در دیدار با استاندار ایلام عنوان کرد: ضرورت دارد کارگروه مشترک مرزی بین دو استان ایلام و استان‌های هم مرز ایلام در کشور عراق برای فعال‌سازی بازارچه‌ها تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت گفت: استان ایلام ظرفیت بالایی در حوزه نفت و گاز دارد که در کشور اثرگذار است و می‌تواند در جهش تولید هم نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: طبق تاکید وزیر محترم کشور، این سفر برای برای شناسایی مشکلات و بررسی ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت، آب و پسماند انجام شد و در این سفر ظرفیت‌ها شناسایی و مشکلات احصا و در نشست و کارگروهی مشترک در مرکز، این مسایل و مشکلات مطرح و برای آن‌ها چاره‌اندیشی خواهد شد.

هدایت ادامه داد: اخیراً قرارگاه پیشرفت و توسعه منطقه‌ای تشکیل شد که موضوعات مهم و کلان هر منطقه در این قرارگاه مطرح و دنبال می‌شود.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور بیان داشت: یک نمونه ضد تحریمی، انقلابی و هوشمندانه در ایلام «پتروشیمی» است.

وی عنوان کرد: زیرساخت خوبی در پتروشیمی ایلام بود و ارغوان‌گستر کار بی‌نظیری است که پیشرفتی در حدود ۹۴ درصد دارد.

هدایت با اشاره به سدسازی در ایلام و مهار آب‌های سطحی، گفت: در حوزه آب تحولی در استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای فعال شدن چهار بازارچه مهران، هلاله شمالی، چیلات و چنگوله ادامه دارد ولی ضرورت دارد کارگروه مشترک مرزی بین دو استان ایلام و استان‌های هم مرز ایلام در کشور عراق برای فعال‌سازی بازارچه‌ها تشکیل شود تا بتوانیم در بازه زمانی مشخصی این بازارچه‌ها را فعال کنیم‌. 

کد خبر 2769777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha