ترکیه، اتحادیه میهنی کردستان را به همکاری با پ.ک.ک متهم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر امور خارجه ترکیه ضمن متهم کردن اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) به همکاری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اعلام کرد که حزب دمکرات کردستان (پارتی) از حضور پ.ک.ک در شمال عراق، نگران و ناراضی است.

به گزارش کردپرس به نقل از لوین پرس، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی، ضمن تشریح عملیات فرامرزی ارتش این کشور برای مقابله با پ.ک.ک به ویژه در شمال عراق، گفت: دولت عراق از حضور پ.ک.ک در شنگال و قندیل نگران است، به همین دلیل پس از انتخابات پارلمانی پیش روی عراق، اقدامات لازم در شنگال و در طول مرزهای ترکیه با عراق، انجام خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه مدیریت اقلیم شمال عراق از حضور پ.ک.ک در این منطقه ناراحت می باشد، تصریح کرد که اتحادیه میهنی کردستان در استان سلیمانیه با پ.ک.ک همکاری می کند.

شایان ذکر است که اتحادیه میهنی کردستان دارای روابطی حسنه با پ.ک.ک و حزب کردی اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه می باشد و رئیس مشترک این حزب طی هفته های اخیر ضمن دیدار از اقلیم کردستان با مقامات اتحادیه میهنی کردستان دیدار و گفتگو کرد و در این دیدارها، اتحادیه میهنی بار دیگر حمایت و پشتیبانی همه جانبه خود را از کردهای سوریه اعلام داشت.

در اقدامی دیگر و در محکومیت حمله ترکیه به عفرین، اتحادیه میهنی کردستان پخش فیلم ها و سریال های تلویزیونی ترکیه از شبکه تلویزیونی کوردسات را قطع کرد و طی بیش از سه ماه اخیر، تجمعات بزرگی در سلیمانیه علیه ترکیه و در حمایت از کردهای سوریه برگزار شده است.

کد خبر 56005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha