توافق ترامپ – اردوغان در خصوص تقویت روابط دوجانبه

سرویس ترکیه – نهاد ریاست جمهوری ترکیه و کاخ سفید با انتشار بیانیه های جداگانه در خصوص تماس تلفنی اردوغان رئیس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش، بر توافق دو طرف در خصوص تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، نهاد ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای با اشاره به تماس تلفنی امشب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود اعلام کرد: امشب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشورمان و دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کردند. اردوغان و ترامپ در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه دو کشور متفق استراتژیک در ناتو، در خصوص مسائل منطقه ای نیز رایزنی کردند. دو رئیس جمهور در خصوص آزمون استراتژی های مشترک دو کشور با تاکید بر تداوم همکاری های نزدیک بر رفع مسائلی که باعث به وجود آمدن حساسیت های مختلف در روابط دوجانبه می شود به توافق رسیدند.

همچنین کاخ سفید نیز در بیانیه ای با اشاره به این تماس تلفنی عنوان کرد: در این تماس تلفنی دو رئیس جمهور در خصوص مسائل منطقه ای و دوجانبه با یکدیگر گفتگو کردند. همکاری ها میان دو کشور تقویت خواهد شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha