پ.ک.ک: اقلیم کردستان موظف به اخراج  نظامیان ترکیه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی پ.ک.ک، ضمن مخالفت با درخواست اربیل در مورد خروج پ.ک.ک، از اقلیم کردستان، تأکید کرد که اربیل وظیفه دارد نیروهای ترکیه را که بیگانه بوده و به کشتار کردها دست می زنند از اقلیم کردستان بیرون رانده و نسبت به لشکرکشی ترکیه به خاک اقلیم به صورت جدی موضع گیری کند.

به گزارش کردپرس، سرحد وارتو سخنگوی جناح نظامی پ.ک.ک، طی گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، در پاسخ به درخواست سخنگوی رسمی هیئت وزیران اقلیم کردستان مبنی بر خروج نیروهای پ.ک.ک از اقلیم، به منظور جلوگیری از حملات نظامی ترکیه به اقلیم و شهروندان آن، تأکید کرد که نیروهای پ.ک.ک، هرگز مواضع خود در اقلیم کردستان را ترک نمی کنند.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای پ.ک.ک در محلی متعلق به خود حضور دارند؛ افزود که اقلیم کردستان و ترکیه، به صورتی غیرمعمول به یکدیگر نزدیک شده اند و این مسئله محل شک و گمان است و در حقیقت نیروهای نظامی ترکیه در خاک اقلیم کردستان بیگانه محسوب می شوند و روزانه دست به کشتار شهروندان اقلیم کردستان و قتل عام کردهای سوریه در عفرین می زنند.

سرحد وارتو در ادامه گفت که برخی احزاب سیاسی اقلیم کردستان که حاکم بر اقلیم هستند، پ.ک.ک، را مسئول کشتار کُردها قلمداد می کنند، اما بهتر است اقلیم کردستان به جای درخواست خروج پ.ک.ک، از اقلیم؛ نیروهای ترکیه را از خاک اقلیم بیرون برانند، چراکه این کشور 20 پایگاه نظامی را در مناطق مختلف اقلیم ایجاد کرده و این وظیفه طبیعی حاکمان اقلیم کردستان است که حاکمیت و خاک و شهروندان اقلیم کردستان را از اشغالگران حفاظت کند و در برابر لشکرکشی ارتش ترکیه به خاک اقلیم به صورت جدی موضع گیری کند.

وی درخواست کرد که تمامی احزاب کرد به صورت متحد و منسجم، به مقابله با ترکیه برخیزند و هشدار داد که نظامیان ترکیه در هر مکانی که اقدام به تحرکات و حمله نظامی کنند، نیروهای پ.ک.ک، به شدت با آنان مقابله و مبارزه می کنند.

امروز پنج شنبه 2 فروردین /22 مارس، در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد به وقت محلی، جنگنده های ارتش ترکیه منطقه بالکایه تی از توابع استان اربیل را به شدت بمباران کرده و در نتیجه 4 شهروند غیرنظامی منطقه جان خود را از دست دادند.

در پی این حمله؛ سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان، در اطلاعیه ای با ابراز نارضایتی از جان باختن 41 شهروند اقلیم کردستان در حملات هوایی ترکیه، از نیروهای پ.ک.ک خواست برای جلوگیری از تکرار این وقایع، از اطراف مناطق مسکونی اقلیم کردستان خارج شوند.

از سوی دیگر خبرگزاری الغدپرس عصر امروز (پنج شنبه) به نقل از منابع نزدیک به پ.ک.ک، مدعی شد که در نتیجه حملات هوایی شب گذشته ارتش ترکیه به مواضع این حزب در شمال عراق، بیش از 100 نیروی آن، جان خود را از دست دادند.

کد خبر 55983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha