عراق حمله ترکیه به اقلیم کردستان را محکوم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت خارجه عراق ادامه حملات نیروهای ترکیه به مرزهای مشترک دو کشور در اقلیم کردستان را محکوم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، احمد محجوب، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق عصر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه ادامه حملات و تجاوزگری های ترکیه به مرزهای خود از جمله حمله اخیر این کشور به روستاهای ماوان، قسان و سرکینان در شهرستان سوران استان اربیل که کشته شدن شماری از شهروندان غیر نظامی در پی داشت را محکوم می کند.
وزارت خارجه عراق در بیانیه خود ضمن اعلام این که ادامه حملات ترکیه به شهروندان غیر نظامی اقلیم کردستان را محکوم می کند و آن را در تضاد با گسترش روابط میان دو کشور می داند، بار دیگر موضع خود در مخالفت با حضور هر گونه نیروی خارجی در خاک عراق و یا تلاش برای انجام عملیات نظامی در خاک این کشور از سوی کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد.
این در حالی است که ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق نیز دیروز (چهارشنبه) در دیدار با احمد یلدز، معاون وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که کشورش اجازه حضور هیچ گروهی در خاک خود برای انجام عملیات نظامی علیه کشورهای همسایه را نمی دهد و همزمان نیز تجاوز نیروهای ترکیه به مرزهای عراق را قاطعانه رد کرده و خواستار خروج نیروهای این کشور از منطقه بعشیقه می باشد.

کد خبر 55981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha