نسخه ی جدید ناله ی جودایی منتشر شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر موزه سرای هیمن، از نشر نسخه جدید کتاب "ناڵه ی جودایی" ماموستا هیمن خبرداد.

صلاح پایانیانی مدیر موزه سرای هێمن، پنج شنبه(۲ فروردین) به خبرنگار کردپرس گفت: کتاب "ناڵه ی جودایی" اثر استاد هێمن موکریانی، نشر موزه سرای هێمن، بر اساس دست نوشته ها و شعر خوانی کتاب ناله جدایی خود استاد و تطبیق با نسخه های چاپ شده قدیمی این کتاب تجدید چاپ شده است.

وی افزود: کتاب حاضر در 256 صفحه در قطع رقعی شامل اعلام و فرهنگ نامه توسط عزیز آلی جمع آوری و تدوین شده است. همچنین اختلاف و توضیحات آن با سایر نسخه ها در حاشیه کتاب آورده شده است.

مدیر موزه سرای هێمن ادامه داد: این مجموعه ی فرهنگی شامل کتاب و DVD نرم افزار اشعار کتاب "ناڵه ی جودایی" با صدای استاد هێمن است که شهباز شاهین پور در 21 تراک برای 21 شعر این کتاب تنظیم و آهنگ سازی را انجام داده است. البته نرم افزار مجموعه حاضر شامل صدا، نسخه خطی ماموستا هێمن و فایل ورد اشعار است که در سیستم ویندوز قابل اجراست.

پایانیانی گفت: صدای استاد هم توسط مناف ایران پناه هنرمند مهابادی در اردیبهشت سال ۵۹ در خانه مامۆستا همێن ضبط شده و اکنون در اختیار موزه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: کتاب ناڵه جودایی اولین بار در بغداد به چاپ رسید و پس از آن از سال ۵۷ تاکنون بارها چاپ و تجدید چاپ شده است و در حال حاضر نسخه ی جدید در قالبی متفاوت نشر موزه سرای هێمن، چهارم و پنجم فروردین منتشر خواهد شد.

کد خبر 55960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha