نزدیک به 4 هزار نیروی PKK در شنگال هستند/ تنها 30 درصد اهالی منطقه بازگشته‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک پژوهشگر مسائل ایزدیان از حضور نزدیک به چهار هزار نیروی حزب کارگران کردستان در شنگال و بازگشت تنها 30 درصد از اهالی منطقه خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، صائب خضر، پژوهشگر امور ایزدیان دخالت نیروهای ترکیه در شنگال برای جنگ با نیروهای حزب کارگران کردستان را بعید ندانسته و تاکید کرد که ایزدیان در مجموع بسیار نگران تهدیدهای ترکیه هستند به ویژه آن که مسئولان این کشور تاکنون چندین بار به این مسئله اشاره کرده اند.

پژوهشگر مذکور همچنین اعلام کرد که اظهارات اخیر ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق و مخالفت وی با دخالت نظامی ترکیه در کشورش حتی اگر آنکارا بدان توجه نکند نیز باعث آسودگی خاطر ایزدیان شده چرا که احساس می کنند دولت به اوضاع آنها اهمیت می دهد.

در رابطه با بازگشت اهالی شهرستان شنگال نیز که نزدیک به 90 درصد ایزدیان در آن جا زندگی می کنند، خضر خاطر نشان ساخت که به دلیل بی ثباتی در منطقه و نابودی زیرساخت ها تنها نزدیک به 30 درصد ساکنان منطقه به خانه و کاشانه خود بازگشته اند.

این پژوهشگر در مورد شمار نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) در شنگال نیز تاکید کرد که به احتمال زیاد نزدیک به چهار هزار نیروی این حزب در منطقه مستقر هستند و بیشتر آنها نیز از ایزدیان عراق هستند که پس از کمک پ.ک.ک به اهالی شنگال برای فرار از طریق خاک سوریه به اقلیم کردستان به دنبال تسلط گروه تروریستی داعش بر منطقه آنها، به این حزب پیوستند.

کد خبر 55950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha