از ظرفیت های کشاورزی کردستان باید استفاده شود

سرویس کردستان- استاندار کردستان گفت: وابستگی اقتصاد استان به بخش کشاورزی 27 درصد است در حالی که با توجه به پتانسیل های استان این میزان باید افزایش پیدا کند و از سهم 51 درصدی بخش خدمات پیشی بگیرد.

به گزارش کرد پرس، بهمن مرادنیا در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه این استان گفت: بخش کشاورزی کردستان دارای قابلیت های و توانمندی های زیادی است و می تواند در بحث اشتغال و سرمایه گذاری موثر باشد.

وی با اشاره به افزایش تخصیص سهم آب بیشتر به بخش کشاورزی افزود: در بحث حق آبه کردستانی‌ها تمام سعی خود را برای احقاق حق مردم به کار خواهیم گرفت البته تمام ارکان دولت را نسبت به این موضوع مهم حساس کرده‌ایم.

مرادنیا تاکید کرد: سهم تخصیص آب‌های مرزی استان به ٢١ هزار هکتار افزایش یافته اما باید به این مهم توجه کرد که موضوع آب در استان به خوبی مدیریت شود. استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اختصاص 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به استان، هنوز نتوانسته‌ایم میزان قابل توجهی از تسهیلات بخش اشتغال پایدار روستایی را در حوزه کشاورزی جذب کنیم. وی اضافه کرد: باید در کردستان بسوی ارزش افزوده و درآمد بیشتر در حوزه کشاورزی حرکت کنیم و با استفاده از شیوه‌ های نوین کشاورزی نقش بیشتری را در اقتصاد استان و کشور داشته باشیم.

کد خبر 54396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha