کاهش هزینه‎های تولید و صرفه‎ جویی در مصرف آب محور آموزش های کشاورزی

سرویس کردشتان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: آموزش کارشناسان کشارزی باید با رویکرد کاهش هزینه‌های تولید، صرفه جویی در مصرف آب و تولید محصول سالم باشد و آموزشها باید با هدف آموزش و آشنایی کارشناسان با شیوه‌های نوین زراعی، باغی و دامی صورت گیرد.

به گزارش کرد پرس، خالد جعفری در جلسه تهیه و تدوین برنامه‌ای آموزشی علمی مهارت افزایی کارشناسان پهنه‌های تولیدی استان، با بیان اینکه بحث آموزش برای کارشناسان بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است، گفت: باید دوره‌های تخصصی برای کارشناسان به منظور توانمند شدن و آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلات بخش در مزرعه و به صورت عملی برگزار شود.

وی افزود: کارشناسان پهنه‌ها باید از این دوره‌ها به منظور دانش افزایی و افزایش مهارت مورد نیاز حداکثر استفاده و بهره برداری را کنند. دوره‌های آموزشی با توجه به نیازهای منطقه‌ای تدوین و اجرا شود و بحث مدیریت کشاورزی، توسعه پایدار، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مدنظر قرار داده شود.

جعفری افزود: دوره‌های آموزش برای کارشناسان پهنه باید مشارکت محور باشد و خروجی دوره‌های آموزشی باید حل مسائل و ارائه راهکار، برای مرتفع کردن مشکلات و معظلات بخش کشاورزی استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید کلیه بخش‌های اجرایی سازمان در این دوره‌ها حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های بین بخشی و بهره گیری از اساتید مجرب و توانمند کیفیت دوره‌ها را افزایش داده و موضوعات مهم توسعه‌ای در بخش کشاورزی به عنوان موضوعات اصلی دوره‌ها در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: در این دوره‌ها باید با بهره گیری از روش مشارکتی در آموزش و تلفیق دانش روز دنیا با دانش بومی در جهت حل مشکلات بخش کشاورزی استان گام برداشت.

کد خبر 52829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha