تاریخ، سکوت دولت اقلیم کردستان در قبال حمله‌ ترکیه‌ به‌ عفرین را از یاد نخواهد برد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در حالی که حمله ترکیه به کُردها در عفرین وارد هشتمین روز خود شده است، دولت اقلیم کردستان تاکنون در قبال این حملات هیچ گونە واکنشی نداشته و سکوت اختیار کرده است.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه از 8 روز پیش حملات سنگینی را علیه کُردها در عفرین آغاز کرده و منابع خبری در عفرین از کشته و مجروح شدن ده‌ها غیرنظامی در این حملات خبر می دهند، اما دولت اقلیم کردستان تاکنون هیچ واکنشی در این باره از خود نشان نداده است.

سایت خبری کردی زبان خلک، با اشاره به سکوت دولت اقلیم در قبال تهاجمات دولت ترکیه به عفرین واقع در کردستان سوریه، گزارش داده که به منظور اطلاع از موضع دولت اقلیم در این خصوص با صفین دزە یی سخنگوی رسمی دولت اقلیم تماس گرفته، اما وی حاضر به پاسخگویی به این تماس‌ها نبوده و تاکنون هیچ گونە خبر و یا اطلاعیه‌ای در این مورد در سایت رسمی دولت نیز درج نشده است.

در همین حال علی محمد صالح نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان با انتقاد شدید از سکوت دولت اقلیم اعلام کرد که تاریخ از یاد نخواهد برد دولت اقلیم که توسط دو تن از خانواده های بارزانی و طالبانی اداره می شود، به خاطر حفظ رضایت ترکیه، حاضر نشد حمله این کشور به کُردها در عفرین را محکوم کند؛ در حالی که ارتش ترکیه با وجود 7 روز حمله و استفاده از انواع سلاح های سنگین نتوانسته وارد عفرین شود.

همچنین هوزان عفرینی نماینده ائتلاف ملی دمکراتیک کُردهای سوریه در عراق و اقلیم کردستان در گفتگو با رادیو صدای آمریکا تأکید کرده که کُردهای سوریه از دولت اقلیم هیچ گونە کمک و یا تسلیحاتی نمی‌خواهند و تنها خواسته آنان از دولت اقلیم، محکوم کردن حملات ترکیه به عفرین است.

وی افزود که جریان های سیاسی اقلیم نیز اعلام کرده اند که در نشست رسمی پارلمان کردستان موضع خود را در قبال این حملات اعلام می کنند.

کد خبر 52695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha