اضافه شدن 2 مرز جدید در ایلام و کرمانشاه برای تردد زائران اربعین

سرویس ایلام- وزیر کشور از اضافه شدن 2 مرز جدید در استانهای ایلام و کرمانشاه برای تردد زائران عتبات عالیات در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش کردپرس عبدالرضا رحمانی فضلی که برای معرفی استاندار جدید ایلام به این استان سفر کرده است در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه ایلام گفت: در نشستهای مختلفی که در راستای برگزاری آئین اربعین امسال داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم که امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه و مرز دهلران در استان ایلام برای تردد زائران اربعین به دیگر مرزهای سه گانه کشور اضافه شوند.
وی افزود: علاوه بر نشستهای داخلی در این زمینه، با دولت عراق نیز نشستهای مختلفی در زمینه ساماندهی بهتر رفت و آمد زائران اربعین داشته ایم و در همه این نشستها بر ضرورت اضافه شدن مرزهای خسروی و دهلران تأکید کرده ایم.
وزیر کشور تصریح کرد: دولت عراق نیز موافقت لازم را با این پیشنهاد اعلام کرده است اما در این زمینه و برای عملیاتی شدن این پیشنهادها در انتظار تصمیمات نهایی دو کشور در این زمینه هستیم.
رحمانی فضلی در ادامه افزود: ما آمادگی لازم را داریم که هر کمکی که برای راه اندازی این 2 مرز جدید باشد را انجام دهیم و از ظرفیت استانهای همجوار هم بهره بگیریم.
وی در ادامه گفت: امیدواریم این فرصت فراهم شود که امسال علاوه بر مرزمهران در استان ایلام و مرزهای چزابه و شلمچه در خوزستان ، مرزهای خسروی و دهلران نیز برای رفت و آمد زائران اضافه شوند و دولت آمادگی لازم را در این زمینه دارد.
به گزارش کردپرس، وزیر کشور حوالی ظهر امروز از طریق فرودگاه ایلام وارد این استان شده و مورد استقبال استاندار و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.
وی همچنین پس از ورود به ایلام با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 45758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha