قباد طالبانی موانع پیش روی  انتخابات سالم را برای دو‌مسئول  سازمان ملل متحد شرح داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در نشستی که با هیأت سازمان ملل متحد برگزار کرد موانع پیش رو برای برگزاری انتخاباتی سالم ومطمئن را شامل سیستم و ‌حوزه های انتخابیه، لیست رأی دهندگان، تعیین تکلیف وضعیت کمیسیون عالی مستقل انتخابات و کرسی های اقلیت ها خواند و از سازمان ملل متحد خواست که در رفع موانع پیش رو و تضمین برگزاری انتخابات سالم نقش داشته باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از «خندان»: براساس گزارش دفتر معاون نخست وزیر، قباد طالبانی از خانم «روزا دیکارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و و صلح، و جنین پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق استقبال کرد و درباره موضوعات انتخابات ،انرژی، مشکلات داخلی و روابط اقلیم با بغداد باهم بحث و گفتگو کردند.
در این جلسه ضمن تاکید بر برگزاری انتخاباتی سالم و مطمئن قباد طالبانی موانع پیش رو در این باره را برای نمایندگان سازمان ملل شرح داد و اعلام کرد: سیستم و حوزه های انتخابیه، لیست رای دهندگان، کرسی های تشکل های اقلیت ها و تعیین سرنوشت کمیسیون مستقل انتخابات مسائل پیش روی انتخابات اقلیم هستند و از سازمان ملل خواست تا برای تضمین برگزاری انتخاباتی سالم و حل مشکلات پیش روی آن نقش ایفا کند تا بانی انتخاب نمایندگان واقعی مردم اقلیم شود.

وی گفت: تشکلها و اقلیتها دراقلیم کردستان بسیار مورد احترام هستند. به شدت خواستاریم به جایگاه سیاسی مستقل و نماینده‌ی مخصوص و منتخب خود برسند که از دخالت احزاب و جریانهای سیاسی در امان باشند .
درباره روابط اقلیم با بغداد ،قباد طالبانی برای دستیابی به راه‌حلی فراگیر و بلندمدت بصورتی که باعث آرامش سیاسی واقتصادی شود، تاکید کرد، و در این میان آمادگی خود را برای قدم برداشتن در راستای مبانی قانونی و ایجاد توافقی مشترک اعلام کرد.
وی درباره موضوع انرژی نیز به هیات سازمان ملل متحد اعلام کرد که هدف آنها در وهله اول بهره‌مندی مردم کردستان از منابع انرژی است بخصوص از گاز طبیعی که باید برای تامین نیازهای داخلی و ارتقاء سطح خدمترسانی بکار رود.
در بخش دیگری از این دیدار از اوضاع جامعه مدنی اقلیم کردستان سخن به میان آمد و قباد طالبانی با مهم دانستن نقش تشکل‌های غیردولتی در پایه ها اصلی جامعه مدنی اعلام کرد: این تشکل ها از عملکرد قدرتها و نیروهای سیاسی گله و انتقاد دارند که باید در این باره انتقادپذیر بود.
در این جلسه «قباد طالبانی» از تلاش‌های سازنده و اقدامات مهم و صلح آمیز «جنین پلاسخارت» در عراق و کردستان، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 41890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha