برپایی ۱۵ غرفه صنایع دستی کردستان در نمایشگاه بین المللی تهران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، صنعتگران کردستانی با حضور در این رویداد فرهنگی، تولیدات خود را در ۱۵ غرفه به نمایش می گذارند.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سالن «هشت» نمایشگاه های بین المللی تهران و به منظور معرفی تولیدات و آثار هنرمندان و صنعتگران استان، ۱۲ غرفه شامل رشته های نازک کاری، ارغوان بافی، میناکاری، قلم زنی، سفال گری و البسه محلی در فضایی به مساحت ۱۲۳ مترمربع برپا می شود.

وی افزود: همچنین با جانمایی چهار فضای اختصاصی در غرفه اصلی استان کردستان در سالن ۳۸ این نمایشگاه، تولیدات شهر جهانی کلاش و روستاهای ملی گلیم بافی، شال بافی و شهر خلاق موسیقی به صورت ویژه معرفی خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: معرفی صنایع دستی شاخص استان در سطح ملی و بین المللی یکی از اهداف مهم این اداره کل در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی وششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری و هم افزایی همه بخش ها بتوان در این رویداد فرهنگی اتفاقات خوبی را برای توسعه گردشگری استان رقم زد.

کد خبر 41851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha