تنها آسفالت 9 درصد جاده های کردستان سالم است/میانگین راه های روستایی آسفالته به 51 درصد رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: بر اساس شاخص های موجود در حال حاضر تنها 9 درصد آسفالت جاده های سطح استان سالم است.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: در مجموع 3 هزار و 700 کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی داریم که یک هزار و 200 کیلومتر آن نیازمند بهسازی است.

وی افزود: ۲۸ درصد راه های آسفالته استان خرابی شدید دارد که آمار کشور ۱۶ بوده، ۳۴ درصد خراب است و آمار کشور ۲۵ درصد، 29 درصد خرابی کم داشته و آمار کشور ۳۷ درصد و ۹ درصد نیز سالم است که این آمار در کشور ۲۲ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه سالانه از مبادی استان حدود ۷.۵ تا ۸ میلیون تن کالا جابه جا می شود، اظهار کرد: طی ۸ ماهه اول امسال ۴.۵ میلیون تن کالا در مبادی ترانزیت استان جابه جا شده است.

حسنی ادامه داد: مقاصد ۳۵ درصد محمولات داخل استانی و ۶۵ درصد نیز ماباقی خارج از استان است و سالیانه حدود ۴.۵ تن کالا وارد استان کردستان می شود.

وی یادآور شد: سالیانه در استان حدود ۵۰۰ هزار سفر در بخش باری از مبدا کردستان انجام می شود و امسال در ۸ ماهه اول، در بخش استانی ۳۰۰ هزار سفر اتفاق افتاده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان تعداد ناوگان فعال برای جابه جایی بار در استان را حدود 7 هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با ۱۳ هزار نفر راننده اعلام کرد و بیان کرد: این ناوگان ها در قالب ۷۰ شرکت حمل و نقل در استان فعالیت می کنند و انجمن صنفی رانندگان در بخش حمل و نقل کالا در همه شهرستان هی استان فعال است.

حسنی با اعلام اینکه در بخش ترانزیت مرزی، در مرز باشماق سالانه میانگین یک و نیم میلیون تن کالا وارد استان می شود، گفت: 8 ماهه اول امسال حدود ۷۰۰ هزار تن کالا وارد استان کردستان شده است.

وی از فعالیت ۱۵ شرکت بین المللی حمل و نقل کالا در مرز باشماق در بخش کالای ترانزیت خبر داد و افزود: در بخش مسافر تا کنون بیش از ۲ میلیون نفر جابه جا شده اند که طی ۸ ماهه اول امسال حدود یک و نیم میلیون نفر جابه جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار کرد: در ۸ ماهه اول امسال ۲۰۶ هزار سفر اتفاق افتاده که ۳۰ درصد با مینی بوس، ۴۵ درصد با ماشین های سواری بخش عمومی بین شهری و ۲۵ درصد نیز با اتوبوس اتفاق افتاده است.

حسنی ادامه داد: در بخش کمک به ناوگان حمل‌ونقل در بخش اعتبارات استانی، ۲۲.۵ میلیارد تومان از بخش اعتبارات تبصره ۱۸ برای بازسازی و نوسازی ۴۴دستگاه مینی بوس و ۲۸ دستگاه اتوبوس صرف شده است.

وی یادآور شد: در بحث تلفات ناشی از تصادفات در بخش روستایی، در ۷ ماهه ول امسال ۲۰ نفر جان خود را از دست داده اند که این رقم در سال گذشته ۲۲ نفر بوده است و با ضریب منفی ۹ درصد نسبت به میانگین کشوری، رتبه ۱۱کشوری را در بخش فوتی های راه روستایی داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان تعداد جان باختگان در حوزه تصادفات راه برون شهری را در ۷ ماهه اول امسال در سطح استان، ۲۲۴ نفر اعلام کرد و بیان کرد: این رقم در سال گذشته ۲۴۰ نفر بوده که در این بخش نیز با منفی 7 درصد کاهش نسبت به میانگین کشوری، رتبه سوم کشور را داشته ایم.

حسنی گفت: امسال در ۷ ماهه اول، در مجموع ۲۴۴ نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در بخش شریانی امسال تا کنون ۱۳۱ کیلومتر آسفالت شده است و در بخش راه های فرعی و روستایی نیز بیش از ۷۲کیلومتر روکش آسفالت و ۵۰کیلومتر هم اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار کرد: از 6 هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان، تاکنون 3 هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده که در این شاخص از استان های کم برخوردار هستیم و حدود ۲۰ درصد این راه ها دارای خرابی شدید است.

حسنی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است که ۸۹ کیلومتر آن از اعتبارات ریاست جمهوری بوده است.

وی یادآور شد: ۶۲ نقطه حادثه خیز از سال ۹۵ در استان شناسایی شده که از این تعداد ۲۸ نقطه پر حادثه بوده که از این تعداد تا کنون فقط ۱۰ نقطه ایمن سازی شده است.

کد خبر 40515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha