بیکاری ۶ هزار فرزند جامعه ایثارگری در کردستان/کمتر از 5 درصد جامعه ایثارگری استخدام شده اند

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران کردستان گفت: در حال حاضر بر اساس آمارهای موجود، 6 هزار فرزندان جامعه ایثارگری در این استان فاقد شغل و بیکار هستند.

به گزارش کرد پرس، علیرضا شهسواری در نشست خبری با رسانه های کردستان که با محوریت تشریح برنامه هفتم توسعه کشور برگزار شد، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور امسال همزمان با لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه شده
و این فرصتی است تا بتوان بودجه را بر اساس نیازهای استان ببندند.

وی افزود: ۶ ماده در قانون ششم توسعه کشور مربوط به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده که نیاز است در برنامه هفتم این ماده قانون ها اصلاح شود تا بتوان خدمات ارزنده تری به جامعه هدف ارائه کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران کردستان اظهار کرد: بازخوردهای برنامه های ششم توسعه را که بازنگری کردیم و مشخص شد که در برنامه هفتم چه نواقصی وجود دارد و از این رو چندین نشست در این رابطه برگزار شد که برخی قوانین حذف و یا اصلاح شد و در کنار آن نیز چند قانون کاربری اضافه شد.

شهسواری ادامه داد: ایثارگران مطمئن باشند که مطالبات آنان در برنامه هفتم توسعه کشور دیده شده و خدمات ارزنده ای در سال های آینده به جامعه هدف ارائه می شود.

وی به آمار جعیتی جامعه ایثارگری در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: کردستان تا کنون 5 هزار و 527 شهید، 9 هزار و 587 جانباز و 835 آزاده را تقدیم این انقلاب کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران کردستان یکی از مهمترین دغدغه های جامعه ایثارگری را اشتغال عنوان کرد و بیان کرد: بر اساس قانون 25 درصد استخدامی دستگاه های دولتی باید به فرزندان ایثارگران اختصاص یابد که بر اساس آمارهای رسمی قانون در کردستان اجرایی نمی شود.

شهسواری با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از 5 درصد کارکنان دستگاه های اجرایی دولت در کردستان به جامعه ایثارگری اختصاص دارد، گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار بیکار تحصیل کرده از جامعه ایثارگری در کردستان داریم که قادر به ایجاد شغل برای آنان نیستیم و دستگاه های اجرایی این اقدام را باید انجام دهند.

وی افزود: سازمان زندان ها، علوم پزشکی و چند دستگاه دیگر در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای خود خوب عمل کردند اما متاسفانه دیگر دستگاه ها همکاری نداشته و در کنار آن نیز شرکت های بزرگ صنعتی در سال های اخیر هیچ استخدامی از جامعه ایثارگری نداشته اند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران کردستان اظهار کرد: صندوق توسعه اشتغال بنیاد برای بهبود وضعیت اشتغال این قشر امسال 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند که عملکردی است و به هر میزانی بتوان طرح اشتغالزایی ارائه داد به همان میزان تسهیلات دریافت می شود.

شهسواری ادامه داد: بنیاد در مدیریت جدید فرایندها را مورد بررسی قرار داده و با تصویب آیین نامه های جدید می تواند در آینده خدمات بهتری به جامعه ایثارگری ارائه داد و برخی قوانین نیز که به جامعه هدف آسیب میزد، حذف شدند.

کد خبر 40514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha