درصورت توافق اربیل و بغدادبودجه ماهانه به ۱۵۰۰ میلیارد دینار میرسد که ۹۰۰ میلیارد آن برای حقوق و مابقی برای هزینه پروژه ها و امور دیگر اختصاص می یابد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ «علی حمه صالح» براساس تحقیقات صورت گرفته درباره مبلغ ۴۰۰میلیارد دیناری که لازم است بغداد به اقلیم ارسال کند، گفت:«بانصف پولی که پرداخت می شود،  قبل از سال جدید حقوق ماه ۱۲ی  کارمندان قابل پرداخت است. که ۱۷۲میلیارد آن برای منطقه زیر نظر سلیمانیه و ۲۲۸میلیارد آن برای منطقه اربیل است. »

به گزارش کردپرس به نقل از «آوینه»:علی حمه صالح عضو پارلمان اقلیم کردستان گفت: «پرسش کردیم که این پول بابت پرداخت حقوق در ماههای ۱۱و۱۲ است، از این پول ۱۷۲میلیارد دینار آن برای منطقه زیر نظر سلیمانیه و ۲۲۸میلیارد دینار آن برای منطقه اربیل و دهوک است. حقوق ماه ۱۱هم بدون نیاز به بغداد فراهم شده است. »
علی حمه صالح گفت:«برای ماه ۱۲درآمد حاصل از نفت مازاد محسوب میشود و می توان با ۲۰۰ میلیارد دیناری که از بغداد ارسال می شود قبل از سال جدید حقوق کارمندان برای ماه ۱۲پرداخت شود، ۲۰۰میلیارد دینار آن هم باقی می ماند.»
به گفته ی این نماینده برای اولین ماه سال ۲۰۲۳ می توان بودجه لازم را فراهم کرد که در موعد مقرر پرداخت شود.
همانطور که این نماینده اعلام کرد اگر در بغداد توافق در این باره صورت بگیرد ماهیانه سهم بودجه اقلیم کردستان نزدیک به یک تریلیون و ۳۰۰میلیارد دینار است که با درآمدی که بصورت مازاد به خزانه دولت برمی گردد ، درآمد ماهیانه اقلیم به یک تریلیون و ۵۰۰میلیارد دینار افزایش می یابد، که ۹۰۰ میلیارد آن حقوق و ۶۰۰میلیارد دینار آن بابت پروژه ها و هزینه ها و امورات دیگر صرف می شود، این بهترین گزینه انتخابی برای توافق با عراق است.

کد خبر 40496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha