کاهش دید افقی در گردنه‌ «قره‌بلاغ» مهاباد برای دومین روز متوالی

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ صبحگاهی دید افقی در گردنه‌ «قره‌بلاغ» این شهرستان را برای دومین روز متوالی به کمتر از ۱۰ متر کاهش داده و موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه شده است.

به گزارش کردپرس، رحمت نویدنیا اظهار کرد: هم اکنون مه غلیظ دید افقی در گردنه‌ «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به کمتر از ۱۰ متر رسیده و رانندگان مجبور شدند تا برای تردد بهتر چراغ خودروها را روشن کنند.

او افزود: دید افقی در گردنه‌های «جواله‌ره‌شان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت نیز به دلیل مه و ابری بودن کاهش پیدا کرده و رانندگان از تردد غیرضروری خودداری و در صورت نیاز نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

نویدنیا با اشاره به اینکه از ۱۵ آذر و با شروع طرح زمستانی راهداری، پنج راهدارخانه ثابت و ۲ راهدار خانه سیار در این شهرستان فعال می‌شود، گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهدارخانه در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد به ارومیه) نیز در روزهای آینده فعال می‌شود.

گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان مشهور به جاده برهان یکی از گردنه‌های برف‌گیر و حادثه خیز در جنوب آذربایجان غربی است.

کد خبر 40309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha