استخدام ۳هزار نیروی پلیس در مرزهای اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ بعد از متهم شدن دولت عراق به عدم توانایی در حفاظت از مرزهای این کشور و تهدید ایران به انجام حملات زمینی، دولت عراق دستور افزایش نیروهای هنگ مرزی را جهت حفاظت بیشتر صادر کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از «آوینه»: هم اکنون نیروهای مرزبانی که وظیفه ی حفاظت از مرزهای اقلیم کردستان را بر عهده دارند و وابسته به دولت فدرال هستند، شامل ۳ تیپ ویژه (تیپ یک دهوک، تیپ دو اربیل، تیپ ۳ سلیمانیه) که تحت نام فرماندهی مرزبانی ناحیه یک کار خود را انجام می دهند و کرد هستند.
دولت عراق موافقت خود را برای افزایش نیرو در فرماندهی ناحیه یک اعلام کرده، ولی هنوز ابلاغیەای صادر نکرده در حالیکه لینک ثبت نام در وب سایتها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
«کاروان خوشناو»سخنگوی ناحیه یک پلیس مرزبانی به صدای آمریکا گفت:«لینکی که در شبکه و سایتهای وزارت داخلی عراق و اداره داوطلبان منتشر شده مربوط به ثبت نام در مرزبانیاقلیم است، و تا ساعت ۱۲روز شنبه تعداد ۳۴۸۹۹۴نفر از بخش کردی این سایت دیدن کردند.»
براساس اطلاعاتی که این فرمانده که در اختیار صدا آمریکا قرار داد دولت عراق تنها موافقت خود را برای افزایش استقرار نیرو در مرزهای اقلیم اعلام کرده، هنوز هیچ جزییاتی از شیوه کار ارائه نداده است.
این فرمانده مرزبانی ناحیه یک، به صدای آمریکا گفت:«اطلاعاتی به دست ما رسیده که حاکی از استخدام سه هزار نیرو در مرزهای اقلیم کردستان است.که از این سه هزار نفر ۱۵۰۰نفر به مرز استان اربیل و ۱۵۰۰نفر به مرز استان سلیمانیه اختصاص داده شده است»
در تعدادی از رسانه ها اعلام شده که قرار است دولت عراق دو تیپ مرزی که هرکدام شامل ۳۰۰۰سرباز هستند، در مرزهای عراق مستقر کند.
در همین حال «کاروان خوشناو»گفت:«هنوز از جزییات این اقدام گزارشی منتشر نشده است، و اطلاعاتی در زمینه تعداد نیروهایی که برای پلیس مرزبانی تشکیل می شود نداریم و منتظر انتشار جزییات این اقدام از طرف وزارت داخلی عراق هستیم.»

۳ تیپ مرزبانی که هم اکنون از مرزهای اقلیم محافظت می کنند شامل: تیپ ۳سلیمانی که تعداد ۱۰۱پست نگهبانی دارد، و از مرز خانقین به طول ۵۲۸کیلومتر تا مرز قندیل را محافظت می کند، تیپ ۲اربیل و تیپ ۳دهوک که از مرزهای قندیل تا مرز سوریه را حفاظت می کنند.
طبق گفته این فرمانده نیروهای فعلی جوابگوی وسعت زیاد مرزهای اقلیم کردستان نیست.

کد خبر 40307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha