اهدای ۱۵۰۰ جلد کتاب برای تجهیز و راه اندازی ۵ کتابخانه  روستایی در کردستان

رئیس مجمع جوانان استان کردستان گفت: در قالب پویش لاوان و کتاب ۱۵۰۰ جلد کتاب برای تجهیز و راه اندازی کتابخانه های روستایی در استان کردستان جمع آوری شد.

به گزارش کرد پرس، یاسین شریعتی در گفتگو با خبرنگاران، گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و به همت مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان کردستان، کتاب های جمع آوری شده در پویش لاوان و کتاب برای تجهیز و راه اندازی ۵ کتابخانه روستایی در شهرستان های سنندج، سقز و دیواندره توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: فضاهای مورد نیاز با تامین از سوی دهیاری ها و یا مدارس، به همت انجمن خیرین اندیشه ساز کردستان به قفسه کتاب، میز و صندلی تجهیز خواهد شد.

رئیس مجمع جوانان کردستان، به کمبود فضاهای آموزشی و کتابخانه ای در استان اشاره کرد و افزود: راه اندازی کتابخانه های روستایی و تجهیز آن ها، از مهمترین مولفه ها در حوزه توسعه روستایی است.

شریعتی ادامه داد: شیوع کرونا و ترویج آموزش دیجیتال، سبب دوری دانش آموزان از کتاب شد و ضروری است با ایجاد دسترسی سریع آنان خصوصا در مناطق روستایی به کتابخانه، این خلا تا حدودی جبران شود.

وی با اشاره به انجام نیازسنجی در خصوص کتاب های درخواستی برای دانش آموزان، یادآور شد: رمان، داستان، کتاب های کمک درسی، کتاب های انگیزشی، تاریخی و شعر در این پویش جمع آوری شده است.

کد خبر 39409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha