نوشتن نسخه کاغذی توسط پزشکان، تخلف است

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: در حال حاضر هیچ پزشکی نباید نسخه کاغذی برای داروخانه‌ها یا مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بنویسد و در صورت مشاهده با پزشک متخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش کردپرس؛ دکتر رضا تحویلیان اظهار کرد: از شاخصه های مهم رشد و توسعه جوامع سلامت است و سازمان های بیمه گر هم با هدف توسعه این شاخصه مهم فعالیت های خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت یکی از این سازمان های بیمه گر است، افزود: این سازمان بخش مهمی از جامعه را به صورت رایگان بیمه کرده است و اقشار کم درآمد و نیز افراد محله های کم برخوردار به صورت کاملا رایگان تحت پوشش این بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از مردم از خدمات بیمه سلامت اطلاعی ندارند، تصریح کرد: بیمار باید یک بار به پزشک خانواده خود به جهت انجام معاینات بالینی مراجعه کند و پس از آن هر فرد بدون محدودیت می تواند در روز به دفعات به پزشک خانواده خود مراجعه کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام فرآیند نسخه نویسی در این سازمان به صورت الکترونیک انجام می شود، ادامه داد: در حال حاضر در سامانه بیمه سلامت هیچ نسخه کاغذی نداریم و با توجه به کندی اینترنت در فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی چه در مراکز خصوصی و چه در مراکز دولتی هیچ گونه قطعی نداشتیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ پزشکی نباید نسخه کاغذی برای داروخانه‌ها یا مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بنویسد و در صورت مشاهده با پزشک متخلف برخورد خواهد شد.

دکتر تحویلیان افزود: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان در راستای پوشش درمانی ۲۶ نوع بیماری مانند سرطان، ام اس، هموفیلی، کلیوی و تالاسمی و جراحی های سخت و بیماران منتج از دیابت و دیگر بیماری ها تشکیل شده است.

وی اذعان داشت: تسهیلات و کمک هزینه های درمانی صندوق بیماران صعب العلاج و خاص ۱۰۰ درصد بلاعوض است و از افراد بیمه شده که داری بیماری خاص هستند خواست به منظور نشان دار شدن پرونده الکترونیکی به سامانه بیماران خاص به پزشک خود مراجعه کنند.

تحویلیان همچنین از بیمه شدگان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پوشش بیماران خاص با شماره ۱۶۶۶ بیمه سلامت تماس حاصل کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶۲ درصد از جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش پنج صندوق بیمه سلامت هستند، گفت: بیمه سلامت در کنار بیمه کاملا رایگان سه دهک پایین جامعه دهک های یک، ۲ و سه، افراد مجهول الهویه و زندانی و فاقد بیمه را نیز بیمه کرده است.

تحویلیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جوانی و رشد جمعیت در کشور، گفت: بیمه سلامت تاکنون برای درمان ۶۰۵ زوج نابارو با پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان اقدام کرده که از این تعداد ۳۹۸ زوج خدمات تخصصی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه از مهم ترین برنامه های درمانی کشور باید محافظت و مراقبت از سلامت افراد با اقدام های پیشگیرانه باشد بیان داشت: از اصلی ترین خدمات بیمه سلامت در راستای پیشگیری راه اندازی سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده است که بیمه شدگان هر ۶ ماه حدقل یکبار برای معیانه و چکاب خود پزشک مراجعه کنند.

کد خبر 39215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha