اختصاص بیش از ۷۸ میلیارد تومان در بخش اشتغال کردستان

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان گفت: امسال بیش از ۷۸ میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغال به استان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش کرد پرس، فرزاد پیشکاری گفت: تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۶ هزار و ۷۳۲ فرصت شغلی بوده که در مجموع ۱۵ هزار و ۲۰۷ شغل برابر با ۹۱ درصد تعهدات در سامانه به ثبت شده است.
وی افزود: تعهد اشتغال استان در سالجاری ۳۳ هزار و ۵۱۳ فرصت شغلی بوده که تا این لحظه ۲۰ هزار و ۳۷۴ فرصت شغلی برابر با ۶۰ درصد از این میزان تحقق پیدا کرده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان اظهار کرد: جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و کمیته امداد دستگاه های برتر در حوزه ایجاد اشتغال در استان بوده اند.
پیشکاری با بیان اینکه فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد نیز به لحاظ ثبت اشتغال در سامانه رصد رتبه برتر را در بین دستگاه های مختلف به دست آورده اند، ادامه داد: سنندج و سقز بیشترین ثبت اشتغال در سامانه را از بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده اند.
وی یادآور شد: سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی ۴۳ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که یک هزار و ۷۹۲ طرح برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان از جذب بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته حوزه اشتغال استان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: امسال نیز بیش از ۷۸ میلیارد تومان اعتبار در همین بخش به استان اختصاص پیدا کرد.
پیشکاری گفت: ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طرح در راستای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل در استان معرفی شده است.
وی اظهار کرد: اعتبارات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی استان از ابتدای طرح تا کنون ۵۷۱ میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه در این سرفصل ۶ هزار و ۱۱۱ طرح با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۲۰۳ نفر به بانک ها معرفی شده اند، افزود: در مجموع بیش از ۴۴۳ میلیارد تومان تسهیلات با اشتغالزایی ۹ هزار و ۱۴۹ نفر در سرفصل توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی در استان پرداخت شده است.
پیشکاری ادامه داد: در مجموع ۴۲ طرح اشتغالزایی به بانک توسعه، ۴۱ طرح به بانک صندوق کارآفرینی امید و ۷۷ طرح به پست بانک در استان معرفی شده است.

کد خبر 38434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha