اوضاع  اتحادیه میهنی هیچگاه به این اندازه بد نبوده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ ملا بختیار از رهبران با سابقه اتحادیه میهنی کردستان اوضاع فعلی سیاسی اتحادیه میهنی را بدترین وضعیت این حزب بعداز واقعه حکاری دانست.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: ملابختیار عضم شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیه میهنی در پاسخ به سخنان بافل طالبانی رهبر حزب اتحادیه میهنی درباره وی می گوید: سخنانی که بافل طالبانی درباره من مطرح کرده است سیاسی کاری بوده و هدفش بدست آوردن آرای انتخاباتی در انتخابات پیش رو است.
من عضو شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیه میهنی کردستانم و کاری به مسائل حزبی بافل طالبانی ندارم.
ملابختیار با انتقاد شدید از وضعیت کنونی اتحادیه میهنی تحت رهبری بافل طالبانی افزود: دفتر سیاسی و رهبری هر ۶ماه یکبار تشکیل جلسه می دهند و قوانین را دستکاری و پست ها را جابجا می کنند و‌لی من تا کنون کلمه ای موضعگیری نکرده ام. در شورای سیاسی هم گفته ام اگر موفق شدید مایه افتخارو سربلندی است اگر هم موفق نشدید در کنگره حزب حرف های خود را خواهیم زد.

وی در ادامه می گوید:« در تاریخ انحادیه میهنی ندیده بودیم که بعداز برگزاری کنگره، قوانین داخلی حزب سه بار دستکاری شود. همان زمان هم گفتم که ریاست مشترک به درد نمی خورد و بعد از یکسال دیدیم که چه بر سرتان آمد ، بعد از حادثه ی حکاری تا کنون وضعیت سیاسی اتحادیه میهنی تا بدین حد بد نبوده است ، اما بافل طالبانی این را قبول ندارد.»
ملا بختیار مستندات وضعیت بحرانی اتحادیه میهنی را به بافل طالبانی یادآور شد و گفت:« سال ۲۰۱۴ اتحادیه میهنی ۸۴۷ هزار و ۷۱۱ رای بدست اورده در حالیکه بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی و برخی دیگر نه در مکتب سیاسی ونه شورای رهبری جایگاهی نداشتند و آن زمان من مسئولیت انتخابات را برعهده داشتم.
وی به چندنمونه ی اطلاعات دیگر در مورد وضعیت بحرانی اتحادیه میهنی اشاره کرد و خطاب به بافل طالبانی گفت:« از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ و در ۴سال گذشته کنگره تشکیل شد و حزب در دست شماست و یکسال رئیس مشترک بودید و پس از آنهم به تنهایی رهبری را برعهده داشتید. در انتخابات ۲۰۲۱ شما ۳۵۵هزارو ۵۹۱ رای به دست آوردید که تفاوت آن با سال ۲۰۱۴ جمعا ۴۹۲هزارو ۱۲۰ رای است.
همزمان به این هم اشاره کرد در انتخابات ۲۰۱۴اتحادیه ی میهنی ۵۲۸هزار و ۱۲۲ رای در ۴استان اقلیم کردستان بدست آورده است در حالیکه در سال ۲۰۲۱ با همه ی توان مادی و رسانه ای و امکانات زیادی که اتحادیه میهنی در اختیار داشت در مجموع ۵۲۸ هزار رای، تنها ۲۱۴ هزار رأی بدست آورده است.

این عضو شورای عالی یکیتی افزود: در اربیل پایتخت اقلیم کردستان سال ۲۰۱۴ یکیتی ۱۶۸ هزار و ۶۸۸ رای کسب کرد در حالی که در سال ۲۰۲۱ این حزب ۶۵ هزار و ۳۱۶ رای بدست آورد که آرای یکیتی ۱۰۳ هزار و ۳۷۲ رای کاهش داشته است.

در شهر سلیمانیه نیز که برای مام جلال اهمیت فراوانی داشت و بسیار سلیمانیه را عزیز می شمرد در سال ۲۰۱۴ با مدیریت بنده یکیتی ۲۹۴ هزار و ۲۶۵ رای کسب کرد و در دوره اخیر این آرا به ۱۲۳ هزار و ۸۱۴ رای کاهش یافت و ۱۷۰ هزار و ۴۵۱ رای را ازدست داد.

ملا بختیار افزود: این آمارها را پیش روی وجدان مکتب سیاسی اتحادیه میهنی می نهم تا ببینم در سال ۲۰۱۴ اتحادیه میهنی هزینه بیشتری برای انتخابات نموده است یا در سال ۲۰۲۱.اینچنین اتحادیه میهنی پیشرو شده است و اتحادیه میهنی کنونی از اتحادیه میهنی دوران مام جلال موفق تر است!

کد خبر 37939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha