تخریب و سرقت آثار تاریخی عفرین توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه

سرویس سوریه - اولگ یوگورف رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه از تخریب اماکن باستانی و سرقت آثار تاریخی عفرین توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، اولگ یوگورف رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه، اعلام کرد که شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه در حال تخریب اماکن تاریخی عفرین هستند و آثار پیدا شده در این اماکن را به ترکیه قاچاق کرده و در این کشور فروخته‌اند. اولگ یوگورف روز یکشنبه پنجم سپتامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه با کاوش در اماکن تاریخی عفرین، بە میراث فرهنگی عفرین آسیب زیادی وارد کرده‌اند.
به نوشته خبرگزاری روسی تاس، یوگورف اعلام کرد: «آثار پیداشده در اماکن تخریب شده توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه، از طریق ترکیه در بازار سیاه اروپا به فروش می‌رسد.»
اولگ یوگورف در این بیانیه اعلام کرد: «نیروهای مسلح وابسته به شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه که در مناطق تحت کنترل ترکیه فعالیت می‌کنند، در نزدیکی شهر عفرین به صورت غیرقانونی در حال حفاری آثار تاریخی ارزشمندی هستند. حفاری با دستگاه‌های بزرگ و مواد منفجره انجام می‌شود و این حفاری‌ها آسیب زیادی به اماکن فرهنگی سوریه وارد می‌کند.»
لازم به ذکر است در دسامبر ۲۰۱۹، گردان «سلطان‌مراد» که تحت حمایت ارتش ترکیه است، مجسمه شیر تاریخی را که قدمتی ۳۰۰۰ساله دارد از معبد «عین‌دره» که نماد عفرین بود، به سرقت بردند، همزمان این معبد در بمباران هوایی ارتش ترکیه، آسیب زیادی دید.
در آوریل سال جاری نیز شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه، تپه «هیبیشکو» در نزدیکی منطقه باستانی «چمی رش» در منطقه راجوی عفرین را ویران کردند. علاوه بر این، منطقه «گری زراوکا» در روستای ««اومو» در منطقه ماباتای عفرین نیز توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه مورد غارت و تخریب قرار گرفت.

کد خبر 37930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha