HDP حمله به علویان و نهادهای آنها را محکوم کرد

سرویس ترکیه - HDP با انتشار بیانیه ای حمله به علویان و نهادهای علوی در آنکارا را محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، در پی حمله به نهادهای علویان در آنکارا، هیأت اجرائی مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حملات، اعلام کرد که تا روشن شدن عاملان واقعی حملات به مبارزه ادامه خواهد داد.

در بیانیه منتشر شده در پایگاه خبری رسمی HDP آمده است:

«همزمان با اولین روز از ایام روزه ماه محرم، حمله ای سازماندهی شده علیه نهادهای علوی در آنکارا صورت گرفت. ما حمله علیه انجمن علوی های دموکراتیک آنافاطما در توزلوچاییر، جم خانه «شاه مردان» در محله اگه و بنیاد علوی های بکتاشی ترکمن در گوکچه بل را محکوم می کنیم.

حملات علیه علویان و نهادهای علوی با گفتمان حزب حاکم علیه علویان آغاز می شوند. این حملات به طور مستقیم با به حاشه راندن علوی ها توسط حکومت، نادیده گرفتن و انکار اعتقادات آنها مرتبط است. این که وزارت کشور ترکیه تنها یک نفر را در ارتباط با این حادثه بازداشت کرده است، تلاشی برای روشن کردن این حادثه نیست بلکه تلاش برای سرپوش گذاشتن روی آن است، زیرا امکان ندارد که یک فرد تنها بتواند چنین حمله سازمان یافته و همزمانی را انجام دهد.

ما اعلام می کنیم که آن قدرت های پلیدی که پشت پرده حمله به جم خانه های آنکارا هستند، هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید. برنامه های تحریک آمیزشان نقش بر آب خواهد شد. ما تا زمان روشن شدن عاملان واقعی حمله به علوی ها و نهادهای علوی، و پاسخگویی عاملان پشت پرده این حملات، به مبارزه خود ادامه خواهیم داد و این پرونده را از نزدیک دنبال خواهیم کرد.»

لازم به ذکر است که هر ساله با آغاز ماه محرم در ترکیه، علویان این کشور با گرفتن روزه به مدت ده روز، در مراسم و آیین های بزرگداشت این ماه در جم خانه های علویان شرکت می کنند. روز گذشته همزمان با آغاز ماه محرم موسسات علوی آنکارا مورد حمله برخی افراد ناشناس قرار گرفتند. وزارت کشور ترکیه از بازداشت یک فرد مرتبط با این حملات خبر داد.

کد خبر 36329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha