نخستین مزرعه گردشگری آذربایجان غربی در نقده راه اندازی می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از راه‌اندازی نخستین مزرعه گردشگری آذربایجان غربی در نقده، انجام مطالعات فاز ۲ كمپ گردشگری پردانان خورنج پیرانشهر و ساماندهی كمپ گردشگری بوكان خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به کردپرس گفت: با موافقت اولیه انجام شده نخستین مزرعه گردشگری استان در نقده راه‌اندازی می‌شود.

جلیل جباری ادامه داد: کشاورزی در آذربایجان غربی از جایگاه بالایی برخوردار است و با استفاده از این ظرفیت می‌توان گردشگری کشاورزی را در استان توسعه داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با اجرای طرح مزرعه گردشگری، در کنار فعالیت کشت و تولید زمینه حضور چندساعته گردشگران برای مشاهده مراحل مختلف تولید و استفاده از فضاهای تفریحی در مزرعه خود فراهم می‌‌شود که باعث درآمدزایی مضاعف برای آنان خواهد شد.

او تاکید کرد: امروزه گردشگری کشاورزی در دنیا طرفداران بسیاری دارد که با توسعه آن در استان مسافران بسیاری راهی آذربایجان غربی شده و زیبایی طبیعی این استان بهره‌مند می‌شوند.

انجام مطالعات فاز ۲ كمپ گردشگری پردانان خورنج پیرانشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ادامه از آغاز مطالعات نقشه‌های فاز ۱ و ۲ کمپ گردشگری پردانان خورنج پیرانشهر نیز خبر داد و گفت: پس از انجام مطالعات، اقدامات لازم برای اجرای زیرساخت‌ها شامل محوطه‌سازی در این کمپ آغاز می‌شود

جباری اظهار کرد: در سال‌های قبل با اعتبار تخصیصی نسبت به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شامل آسفالت مسیر دسترسی، محوطه‌سازی و نورپردازی این مکان اقدام شده است.

او گفت: همچنین احداث نمازخانه به همراه سرویس بهداشتی در منطقه نمونه گردشگری پردانان از دیگر اقدامات انجام شده در این کمپ است.

آغاز ساماندهی كمپ گردشگری بوكان

جباری همچنین از آغاز ساماندهی کمپ گردشگری بوکان در سال جاری خبر داد و افزود: کمپ گردشگری بوکان در زمینی به مساحت ٦ هزار کیلومترمربع کلنگ‌زنی شده است و بهره‌برداری از آن فرصت گذراندن اوقاتی خوش برای مسافران را در یک محیط جذاب فراهم می‌کند

او بیان کرد: امسال در نظر است، زیرسازی و تعریض مسیر دسترسی به محوطه کمپ به طول ٢٠٠متر انجام شود. همچنین در این فصل نقشه‌های فاز ٢ این کمپ طراحی شده و عملیات اجرایی آن با مشخص شدن پیمانکار آغاز می‌شود.

کد خبر 36043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha