هدف ترکیه تصرف شمال سوریه همانند اسکندرون و قبرس است

نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در مصر، گفت: ترکیه با اسکان گروه‌های افراطی در شمال سوریه، صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.

لیلا موسی نماینده مجلس دموکراتیک سوریه (MSD) در مصر، با بیان اینکه دولت ترکیه تهدید جدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است، اظهار کرد: دولت ترکیه تنش در شمال سوریه را به تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: امنیت ملی ترکیه به سازمان های اسلام گرای تندرو گره خورده است تا از طریق آن‌ها سوریه را نابود کنند.

لیلا موسی در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: دولت اشغالگر ترکیه با سیاست و راهبردی که از طریق اسلام سیاسی دنبال می کند، مایه نگرانی جامعه مصر هم شده است، زیرا استقرار اسلامگرایان رادیکال در شمال سوریه، تهدیدی برای امنیت و آرامش کل منطقه است.

وی افزود: اکنون همه از اهداف دیکتاتوری دولت ترکیه در منطقه آگاه هستند. دولت ترکیه یک پروژه توسعه‌طلبی دارد و آن هم‌ اشغال تمام شمال سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: این دولت به سیاست عملگرایانه خود معروف است که از همه شرایط و ضوابط برای منافع خود بهره می‌برد. دولت ترکیه از جنگ روسیه و اوکراین به عنوان ابزاری برای باج خواهی استفاده می کند تا جامعه بین المللی را مجبور کند به سیاست‌هایش تن در دهند.

نماینده مجلس دموکراتیک سوریه درباره خطر حملات ترکیه برای اقوام‌ دیگر سوریه به غیر از کُردها، گفت: خطرات ماجراجویی‌های ترکیه نه تنها بر آینده سوریه بلکه بر آینده امنیت کل منطقه اثرات فاجعه باری می‌گذارد. هدف ترکیه تجزیه سوریه و تکرار سناریوی اسکندرون، قبرس و بی ثبات کردن صلح و ثبات منطقه است.

وی افزود: این اقدامات فرصت فعال شدن و سازماندهی داعش را فراهم می کند. خطرناک تر از همه، استقرار سازمان های افراطی بیشماری از قبیل، داعش، اخوان المسلمین، النصره و... در مناطق تحت اشغال ترکیه در شمال سوریه است که تهدیدی برای کل جهان هستند.

وی یاداور شد: دولت ترکیه با استقرار گروه‌های اسلام‌گرای تندرو در مرزهای شمالی سوریه، شمال سوریه را به بمبی بدل کرده که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند.

وی گفت: ترکیه برای اینکه بتواند پروژه سلطه خود را در شمال سوریه اجرا کند، باید جامعه ترکیه را ساکت کند و جهان اسلام را به سمت خود بکشاند و همچنین جامعه جهانی احتمال این حمله را بپذیرد، بنابراین از هر ابزاری برای فشار بر افکار عمومی و سیاستمداران کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

کد خبر 33972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha