عملیات گسترده نیروهای عراقی برای تعقیب عناصر باقی‌مانده داعش در مناطق بیابانی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فرماندهی عملیات مشترک عراق از عملیات گسترده نیروهای این کشور برای تعقیب عناصر باقی مانده داعش در مناطق بیابانی و همچنین تامین امنیت مرزهای مشترک با سوریه و ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق عصر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور یک عملیات امنیتی گسترده را در بیابان بزرگ واقع در میان استان های صلاح الدین، نینوا و الانبار به سوی مرز مشترک با سوریه آغاز کرده اند.

به گفته سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، هدف از انجام این عملیات گسترده پایان دادن به فعالیت داعش در خاک کشورش می باشد جایی که شماری از عناصر این گروه تروریستی چندین بار تلاش کرده اند از مرز مشترک با سوریه وارد خاک عراق شوند با این حال نیروهای نظامی این کشور مانع از چنین کاری شده اند.

سرتیپ رسول ضمن اعلام این که نیروهای مسلح عراق در مناطق بیابانی، رشته کوه های مختلف، کوهستان حمرین و شهرستان الحویجه در جنوب استان مورد مناقشه کرکوک به عملیات های خود برای تعقیب تروریست های باقی مانده داعش ادامه می دهند، تاکید کرد که تمامی عملیات های مذکور از پشتیبانی نیروهای اطلاعاتی و نیروی هوایی برخوردار هستند.

این فرمانده عراقی با بیان این که امنیت مرزهای کشورش با سوریه به صورت کامل تامین شده و فرآیند ایجاد استحکامات در آنجا ادامه دارد، خاطر نشان ساخت که نیروهای مرزبانی و یگان های ارتش کنترل مرز مشترک با ترکیه را نیز در دست گرفته اند.

کد خبر 89336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha