مسئله کردها دلیل اصلی تمام مسائل موجود در ترکیه است

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به مسئله کردهای ترکیه عنوان کرده است: مسئله کردها دلیل اصلی تمام مسائل موجود در ترکیه است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به مسئله کردهای ترکیه عنوان کرده است: دولت ترکیه تلاش می کند تا با ایجاد یک فضای جنگ و خشونت تمامی غضب حقوقی که انجام می دهد را مشروع جلوه دهد. نام این مسئله، مسئله کردها است. مسئله کردها امروز دلیل اصلی تمام مسائل موجود در ترکیه است. امروزه در ترکیه زمانی که خشونت علیه زنان صحبت می شود، نقض حقوق کارگران به میان می آید، و مسئله دموکراسی مطرح می شود تمامی این ها را با بهانه قرار دادن دشمنی با کردها و جنگ علیه کردها انجام می دهد. به همین دلیل است که تمامی مسائل در ترکیه مشترک است؛ راه حل آن نیز مشترک است. به همین دلیل است که باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: حل و فصل مسئله کردهای ترکیه حل و فصل مسئله دموکراسی است. مسئله کردها دیگر مسئله این کشور نیست یک مسئله جهانی است. حل و فصل مسائل خاورمیانه با حل و فصل مسئله کردها و حقوق آزادی ملت ها حل خواهد شد. به همین دلیل دیدن کردها در مرکز مسائل موجود در منطقه یک تصادف نیست. مبارزه آزادی و دموکراسی مردمان کرد برای حل تمامی مسائل در خاورمیانه و مسائل موجود در جهان تعیین کننده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 89335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha