توافق کردها و دمشق بهترین راه برای جلوگیری از تهاجم ترکیه است

سرویس جهان- ایهام مجید، کارشناس مسائل کردهای سوریه می گوید کردهای سوریه می توانند در دو ماه آینده با توافق با دولت دمشق و استقرار نیروهای دولتی در شمال سوریه، خود را از تهاجمات ترکیه خلاص کنند.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه به دنبال تهدیدهای مکرر مقامات ارشد این کشور نسبت به حمله نظامی علیه کردهای سوریه، مناطقی از مناطق مرزی سوریه تحت کنترل نیروهای کرد را در هفته گذشته گلوله باران کرد. این در حالی است که نیروهای آمریکا که به کردها در مقابله با داعش کمک می کنند نیز در این مناطق حضور دارند.

آمریکا در جهت کاستن از تنش ها اقدام به گشت زنی در منطقه مرزی کوبانی در شمال سوریه کرده است.

ایهام مجید، کارشناس سوری مسائل کردهای سوریه، درباره گشت زنی آمریکا در مرز سوریه با ترکیه، این اقدام را از سر شرمساری دانسته است چراکه به گفته وی، ترکیه در برابر چشمان آمریکا نیروهای کرد سوریه، همپیمان واشنگتن را هدف گلوله قرار داده است.

این کارشناس مسائل کردهای سوریه به خبرگزاری شین هوای چین گفته است ترکیه در هدف قرار دادن کردها در منبج و شرق سوریه مصمم است و گشت زنی آمریکا در کوبانی برای محدود کردن حملات ترکیه بوده است.

وی معتقد است تنش ها تا پایان سال کاهش خواهد یافت و کردها در مدت این دو ماه می توانند مناطق تحت کنترل داعش را تصرف کنند اما ترکیه بعد از این ایام دوباره در هدف قرار دادن نیروهای کرد جدی تر عمل خواهد کرد.

به گفته ایهام مجید، کردها در این دو ماه می توانند نسبت به بهبود روابط با دمشق و از سر گیری مذاکرات با دولت سوریه اقدام کنند چرا که تنها راه مقابله با تهدیدهای ترکیه استقرار نیروهای دولتی سوریه در مناطق تحت کنترل کردهاست و آمریکا نمی تواند مانع حملات ترکیه شود.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 89317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha