مهمترین تحولات روز دوشنبه 30/7/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز دوشنبه 30 مهر 1397 در کشور ترکیه می اندازیم

  • جمال خاشقجی، روابط دوجانبه آنکارا – واشنگتن و نقشه راه منبج در صدر گفتگوی تلفنی اردوغان – ترامپ

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی گفتگو با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در خصوص مسائل مهمی از جمله پرونده جمال خاشقجی، روابط دوجانبه آمریکا – ترکیه و نقشه راه منبج با هم بحث و گفتگو کرده اند.

  • در پی تماس تلفنی اردوغان – ترامپ: وزیر امور خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود گفتگو کرد

در پی تماس تلفنی مهم شب گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه برای پیگیری موضوعات مطرح شده در گفتگو تلفنی اردوغان – ترامپ با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا تماس تلفنی برقرار کرده است.

  • سخنگوی HDP: متفق حزب حاکم ترکیه کُرد بودن بکر بوزداغ را هم نمی تواند تحمل کند

سَرُخان اولچو، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به واکنش تند اخیر دولت باغچلی رئیس حزب حرکت ملی ترکیه علیه بکر بوزداغ رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان ترکیه گفت: دولت باغچلی، به عنوان متفق حزب حاکم ترکیه حتی تحمل کرد بودن بکر بوزداغ را هم ندارد.

  • روزنامه آیدینلیک ترکیه اعلام کرد؛ واردات نفت ترکیه از ایران افزایش یافت

روزنامه آیدینلیک از افزایش واردات نفت ترکیه از ایران در 2.5 ماه اخیر خبر داد و نوشت: ترکیه قصد دارد همانند دوره قبلی تحریم علیه ایران، این بار نیز هر ماه به واردات سه یا چهار محموله بزرگ نفت از ایران ادامه دهد.

  • آلمان فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کرد

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در باره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد آل سعود گفت: پیش ‌تر نیز فروش اسلحه به عربستان سعودی محدود شده بود. در این شرایط صادرات سلاح انجام نخواهد شد

  • دعوت وزیر اقتصاد آلمان از کشورهای اروپایی: فروش سلاح به ریاض را متوقف کنید

پیاتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در یک واکنش دیگر علیه آل سعود از اتحادیه اروپا درخواست کرده است تا فروش اسلحه به عربستان سعودی را متوقف کنند.

  • رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه: رجب طیب اردوغان تنها تصمیم گیرنده نیست

بولنت توران، رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: رجب طیب اردوغان تنها تصمیم گیرنده نیست

  • حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در انتخابات شهرداری های در آنکارا از نامزد حزب خوب حمایت خواهد کرد

بر اساس اطلاعات به دست آمده از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در نظر دارد تا در انتخابات شهرداری های 2019 میلادی در شهر آنکارا از منصور یاواش، نماینده احتمالی حزب خوب ترکیه در این شهر حمایت کند. حزب خوب ترکیه نیز در برابر این در 29 شهری که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه احتمال بیشتری برای پیروزی دارد نامزد قوی تعیین نخواهد کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 88645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha