متفق حزب حاکم ترکیه کُرد بودن بکر بوزداغ را هم نمی تواند تحمل کند

سرویس ترکیه - سَرُخان اولچو، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به واکنش تند اخیر دولت باغچلی رئیس حزب حرکت ملی ترکیه علیه بکر بوزداغ رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان ترکیه گفت: دولت باغچلی، به عنوان متفق حزب حاکم ترکیه حتی تحمل کرد بودن بکر بوزداغ را هم ندارد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، سَرُخان اولچو، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به واکنش تند اخیر دولت باغچلی رئیس حزب حرکت ملی ترکیه علیه بکر بوزداغ رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان ترکیه که از معدود کردهای باقی مانده در داخل حزب عدالت و توسعه است گفت: دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه به عنوان متفق حزب حاکم ترکیه حتی تحمل کرد بودن بکر بوزداغ را هم ندارد. همانگونه که می دانید بکر بوزداغ، یکی از وزاریی در کشور ترکیه بوده که بیشترین تاثیر منفی را در عدالت، حقوق بشر و قانون در ترکیه داشته است. ولی متاسفانه در وضعیتی قرار داریم که از هویت بکر بوزداغ نیز ما مجبور هستیم حمایت کنیم. تا زمانی که در ترکیه تمام اقلیت های مختلف و باورهای گوناگون در کنار یکدیگر در یک فضای دموکراتیک و برابر فضای زندگی مشترک را به دست نیاورده اند؛ روزی فرا خواهد رسید که هویت شما را هم محل بحث قرار خواهند داد.

لازم به ذکر است، روز گذشته دولت باغچلی، رئیس مشترک حزب حرکت ملی ترکیه در حمله تند به بکر بوزداغ بعد از مخالف وی به حکم شورای عالی دادستان ها و قضات ترکیه در بازگشت سرود سوگند ملی به مدارس ابتدایی ترکیه عنوان کرده بود: جناب بکر بوزداغ از حکم شورای عالی دادستان ها و قضات ترکیه بسیار ناراحت شده است. می گوید قانون اساسی و قوانین کشور علنا نقض شده است. جناب بوزداغی که هر زمان به کارش بیاید به تصمیم دستگاه قضا احترام گذاشته و هر زمان به کارش نیاید تصمیم را نقض آشکار قانون اساسی اعلام می کند و کسانی که هنوز مانند او فکر می کنند هنوز به اسلوب روند مذاکرات کرد – ترک مراجعه می کنند. بکر بوزداغ می تواند تاکید کند که کرد هستم و آزاد هستم. هیچ کس جلوی زبان او را نگرفته است. هیچ کس به او نخواهد گفت که ساکت شو و در جای خودت بنشین. ملت ترک خود را به بالاترین و زیباترین جایگاه رسانده است. ولی بکر بوزداغ به هیچ عنوان پایین آوردن ملت ترک از این جایگاه را حتی به ذهن خود هم راه ندهد. هیچ کس حق ندارد به سوگند ملت ترک دخالت کند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 88614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha