اعزام نیروهای عراقی به غرب کرکوک در پی افزایش تحرکات داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر حزب دمکرات ترکمان مستقل، اعلام کرد که در پی افزایش تحرکات داعش در غرب کرکوک و حمله به روستاییان منطقه، شمار بسیاری از نیروهای عراقی به این منطقه اعزام شده اند.

به گزارش کردپرس، ناظم کهیه در گفتگو با رادیو صدای آمریکا، اعلام کرد که تحرکات داعش در بسیاری مناطق عراق، ازجمله حویجه، دیاله و صلاح الدین و به ویژه در اطراف کرکوک افزایش یافته است، اما نیروهای عراقی حاضر به اذعان به این امر نیستند.

رهبر حزب دمکرات ترکمان مستقل همچنین گفت که نیروهای عراقی در این مناطق فقط قادر به دفاع از خود بوده و نمی توانند که امنیت این مناطق را به ویژه در حویجه، تأمین کنند.

کهیه افزود که در هفته گذشته شماری از روستانشینان در استان های دیاله و کرکوک و صلاح الدین، و به ویژه مسئولین روستاها، هدف عناصر داعش قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند و این عناصر نیروهای عراقی در این مناطق را نیز هدف قرار می دهند و به همین دلیل دولت عراق شمار بسیاری از نیروهای نظامی و امنیتی خود را به این مناطق اعزام کرده اند.

از سوی دیگر احمد خورشید عضو شورای منطقه ای حویجه به همان منبع خبری گفت که تاکنون شمار بسیاری از آواره هایی که در پی حمله داعش محل سکونت خود در غرب کرکوک را ترک کرده بودند، به مناطق خود بازگشته اند.

وی افزود که همزمان با بازگشت آوارگان به مناطق خود شمار بسیاری از عناصر داعش نیز وارد این مناطق شده اند و نیروهای عراقی به دلیل وقعت این مناطق قادر به کنترل امنیت تمام این مناطق نیستند.

کد خبر 88609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha